مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ثبت جهانی برخی آثار تاریخی و طبیعی این استان با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در دیدار با کارکنان معاونت میراث فرهنگی این اداره کل تصریح کرد: استان اردبیل آثار متعدد تاریخی و طبیعی با قابلیت ثبت جهانی را دارد.

وی با ذکر مثالی به کوه سبلان به عنوان اثر فاخر طبیعی، تاریخی این استان اشاره و تاکید کرد: انتظار می رود ثبت ملی و جهانی آثار تاریخی استان به همت کارکنان معاونت میراث فرهنگی قویا پیگیری شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: ضروری است اعتبارات لازم برای مطالعه و ثبت آثار نیز با پیگیری و تعامل با سازمان مرکزی جذب شود.

فلاحی با تاکید به اینکه معاونت میراث فرهنگی از بخش های کلیدی این اداره کل است، ادامه داد: در این حوزه لازم است با یکپارچه کردن فرایندها و اقدامات استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی متخصص موجود داشت.

وی با تاکید به اینکه نیروهای توانمند و چهره های متخصص و دانشگاهی در این معاونت مشغول به کار هستند، خواستار استفاده بهینه از ظرفیت نیروی متخصص شد.

منصور عالی قدر معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز به ثبت 906 اثر از جمله 120 بنای تاریخی در استان اشاره کرد.

وی متذکر شد: روند ثبت ملی آثار از سال 86 شتاب گرفته و هم اینک کاوش های باستان شناسی نیز در چهار سایت تاریخی انجام می شود.

عالی قدر به ضرورت تخصیص به موقع اعتبارات به این معاونت اشاره و تاکید کرد: با تمام قوا آماده استفاده بهینه از امکانات و نیروهای متخصص و دانشگاهی هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.