به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا پارسا روز شنبه در آئین ارسال تجهیزات ورزشی به 30 خانه ورزش روستایی استان اردبیل افزود: تخمین زده می شود که بیش از یک میلیون روستایی در برنامه های ورزش روستایی شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه 25 درصد جمعیت کشور در روستا ها زندگی می کنند، اظهار کرد: توزیع اقلام ورزشی در روستاها و تجهیز خانه ورزش روستایی در حقیقت اجرای عدالت اجتماعی و توجه به این قشر زحمتکش و مولد است.
وی بیان کرد: از 63 هزار روستای موجود در کشور 52 هزار روستا زیر 500 نفر جمعیت دارد که متاسفانه حد نصاب لازم برای توزیع اقلام ورزشی در آنها وجود ندارد.
وی اضافه کرد: پارسال حدود 2 هزارو 500 روستا مجهز به امکانات ورزشی شدند و امسال وزارت ورزش و جوانان با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی برنامه‌ریزی‌ کرده 2 هزار خانه ورزش روستایی با امکانات ورزشی تجهیز شود که سهم هر استان 60خانه ورزش است.
پارسا جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، توسعه ورزش و سلامتی و تندرستی روستائیان را از اهداف ایجاد و تجهیز خانه های ورزش روستایی عنوان کرد.
مدیر کل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان افزود: تاریخ ایران به ویژه استان اردبیل سرشار از فرهنگ و سنت هاست و خوشبختانه این استان در تجهیز خانه های ورزش روستایی یکی از استانهای موفق و پیشرو در کشور است.
در این آئین به 30 روستای استان اردبیل اقلام ورزشی برای تجهیزخانه های ورزش روستایی ارسال شد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.