دکتر قدرت اخوان اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ایجاد این مراکز سی تی اسکن خدمات لازم درمانی به بیماران در بیمار ستان ها و درمانگاه های استان بهبود خواهد یافت .
وی درباره کمبود مرکز ام آر آی در اردبیل گفت: چهار مرکز ام آر آی متشکل از 2 مرکز دولتی و 2 مرکز خصوصی در استان فعال است و برای جبران کمبود باید تا سال 1404این تعداد به 6مرکز افزایش یابد.
وی احداث بیمارستان 280 تختخوابی اردبیل را یادآور شد و گفت: این بیمارستان بعنوان معوض بیمارستان فاطمی در حال احداث است و تسریع عملیات اجرایی و تکمیل آن در موعد مقرر ضرورت دارد.
اخوان اکبری با اشاره به ضرورت احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی در اردبیل بیان کرد: مطالعات امکان سنجی این بیمارستان انجام شده و قرار است از محل فاینانس خارجی و مشارکت قرار گاه خاتم الانبیا عملیات اجرایی آن شروع شود.
وی بیان کرد: برای ساخت این بیمارستان 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص تا چهار سال آینده تکمیل می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر تسریع عملیات اجرایی طرح های بهداشتی و درمانی استان تاکید کرد و افزود: امسال بیمارستان 148 تختخوابی پارس آباد مغان ، مرکز سوانح و سوختگی اردبیل با 100 تخت ، اورژانس بیمارستان امام خمینی اردبیل با 75 تخت و طرح تبدیل اورژانس مشگین شهر به بخش بستری و توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر به بهره برداری خواهند رسید.
وی بهبود خدمات درمانی به بیماران در استان را یادآور شد و گفت: در مراکز درمانی سالانه بیش از یک میلیون نفر در بخش بستری بیمارستان ها و بیش از 850هزار نفر در مراکز تخصصی استان خدمات درمانی را دریافت می کنند .
در حال حاضر یک هزار و 800 تخت بستری در بیمارستان های استان اردبیل وجود دارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.