مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سال گذشته 208 نفر قاچاقچی در حوزه صید و شکار غیرممنوع در استان اردبیل دستگیر شدند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد خداپرست در آئین رونمایی از تجهیزات نوین محیط‌ بانان در اردبیل اظهار کرد: ما در استان اردبیل چهار منطقه تحت حفاظت داریم که شامل منطقه حفاظتی دریاچه نئور، آق‌داغ خلخال، منطقه مغان و سبلان است.
وی مساحت منطقه حفاظتی نئور را که قسمتی از منطقه لیسار محسوب می‌شود 4 هزار و 200 مترمربع اعلام و خاطرنشان کرد: منطقه حفاظتی آق‌داغ خلخال 93 هزار هکتار است که با بازنگری در محدوده این منطقه حفاظتی و رفع تعارض با جوامع محلی سعی شده تا محدوده جدید در شورای عالی محیط زیست تصویب و به استان ابلاغ شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: منطقه حفاظت شده مغان 35 هزار هکتار است که در 37 هکتار آن سایت آهوی مغان که در آن تکثیر نیمه طبیعی آهو را شاهد هستیم انجام می‌شود.
خداپرست به فعالیت 12 پاسگاه محیط بانی در سطح استان اشاره کرد و افزود: 11 مورد از این پاسگاه‌ها فعال است که در این پاسگاه‌ها 56 نفر محیط بان به صورت کشیک انجام وظیفه می‌کنند.
وی گفت: براساس استاندارد جهانی به ازای یک هزار هکتار باید یک محیط بان فعالیت کند که در استان اردبیل ما از این استاندارد عقب هستیم و با توجه به داشتن 140 هزار هکتار منطقه تحت حفاظت باید 140 نفر نیروی محیط بان داشته باشیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: 17.5 درصد مناطق استان شکار ممنوع است که ما در این مناطق وظیفه حفظ گونه‌های مختلف از کل و بز تا پلنگ را برعهده داریم که در سال‌های اخیر در این مناطق هرگونه شکار حیوانات و پرندگان ممنوع شده است.
خداپرست با بیان اینکه مساحت مناطق حفاظتی و تحت مدیریت‌مان 8 درصد کل مساحت استان را شامل می‌شود که براساس استانداردهای کشوری باید این رقم به 10.5 هکتار برسد، اظهار کرد: با افزوده شدن منطقه انزال امیدواریم به این استاندارد کشوری دست یابیم.
وی ماموریت محیط بانان را جلوگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی، تغییر کاربری، جلوگیری از آتش‌سوزی و اطفای آن و ... اعلام کرد و افزود: در سال گذشته به نسبت سال ماقبل آن 48 درصد کاهش آتش‌سوزی اتفاق افتاده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: در سال گذشته ما از شکارچیان و صیادا غیرمجاز 45 قبضه اسلحه قاچاق کشف و ضبط کردیم و در این زمینه 208 نفر نیز دستگیر شدند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.