آرام حلیم روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: برای اشتغال پایدار در روستا های استان اردبیل یک هزار و 240 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که از این مبلغ 550 میلیارد ریال برای 65 طرح پرداخت شده و بقیه هم در مرحله پرداخت است.
وی اضافه کرد: این تسهیلات با 10 درصد سود بانکی در نواحی صنعتی ،6درصد در مناطق مرزی و چهار درصد در مناطق محروم پرداخت می شود.
مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل با اشاره به تفاهم نامه بنیاد برکت با نهاد ریاست جمهوری افزود: در این استان 400 میلیار ریال طرح با مشارکت بنیاد برکت به بانک سینا معرفی شده که تا کنون 100 میلیارد ریال آن پرداخت، 200میلیارد ریال مصوب بانک ها و 100 میلیارد ریال دیگر هم در مرحله پرداخت می باشد.
حلیم شناسایی کسب و کار در حوزه روستایی را یادآور شد و افزود: طرح های دانش بنیان در روستا های این استان شناسایی شده و در صورت تحقق، فرصت های شغلی در روستاها از حالت سنتی به صنعتی تبدیل خواهد شد.
وی بیان کرد: برای اشتغالزایی روستایی در حوزه دانش بنیان اولین رویداد شتاب (شناسایی ایده های کسب و کار در حوزه روستایی )در اردبیل برگزار می شود که زمینه و بستر خوبی برای اشتغال روستایی را فراهم می آورد .
حلیم بیان کرد: دولت تدبیر وامید در نظر دارد مهاجرت معکوس در روستا ها را با اشتغالزایی و رونق تولید در زمینه های مختلف اعم از کشاورزی ،گردشگری و فناوری تحقق بخشد.
مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل افزود: شناسایی ایده های برتر در حوزه دانش بنیان در روستا ها ضمن اینکه جلوی مهاجرت ها را می گیرد بلکه باعث مهاجرت معکوس نیز خواهد شد.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.