به گزارش ایرنا، حسن قبادی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی خرید محصولات کشاورزی شهرستان بیله سوار افزود: کشاورزان منطقه باید جهت تحویل محصولات تولیدی خود به مراکز خرید پیشتردر سامانه هوشمند ثبت نام کرده باشند.
وی با تاکید بر ثبت نام کشاورزان منطقه در سامانه خرید محصولات کشاورزی اظهار کرد: در صورت عدم ثبت نام کشاورزان در سامانه خرید محصولات کشاورزی محصولات تولیدی آنها تحویل و خریداری نخواهد شد.
وی از فعالیت 7 مرکز خرید گندم کشاورزان در شهرستان بیله سوار خبر داد و بیان کرد: مراکز خرید گندم از دهم خرداد ماه و محصولات جو و کلزا نیز از پنجم خرداد ماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
قبادی با اشاره به اینکه قیمت مصوب دولت برای خرید هر کیلو گندم در سالجاری 13 هزار ریال آن هم به صورت علی الحساب تعیین شده است، بیان کرد: پیش بینی می شود در سال زارعی جاری گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان بیش از 200 هزار تن باشد که تمهیدات لازم برای خرید آن اندیشیده شده است.
فرماندار بیله سوار خواستار همکاری دستگاههای دولتی در تامین انبار و امکانات خرید آسان محصولات کشاورزان شد و افزود: پیش بینی می شود در زمان برداشت تعداد 700دستگاه از یکهزارو 50 دستگاه کمباین فعال و موجود بکارگیری شوند.
به گزارش ایرنا، بیشترین و مرغوبترین گندم تولیدی در استان اردبیل در شهرستان بیله سوار تولید می شود و امسال بیش از 80هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص یافته است.
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.