محبوب حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی این راه از 2 سال پیش با تزریق اعتبارات مناسب از محل اعتبارات ملی از هر 2 سمت خلخال و ماسوله شتاب گرفته و امسال با بهره برداری از این راه ارتباطی زیبا و گردشگری تحول مهمی در صنعت گردشگری منطقه با سرازیر شدن گردشگران داخلی و خارجی از سمت ماسوله به سمت خلخال و استان اردبیل صورت خواهد گرفت.
وی از افزایش چند برابری اعتبارات ادامه عملیات اجرایی راه ارتباطی در حال احداث خلخال به منجیل خبر داد و گفت: امسال برای ادامه عملیات این طرح 530 میلیارد ریال تخصیص یافته و با تاکید استاندار اردبیل و پیگیری های نماینده مردم خلخال در مجلس بحش باقیمانده این طرح تا 2 سال اجرا خواهد شد.
حیدری همچنین افزود: برغم محدودیت های اعتباری در کشور و بدهی 300 میلیارد ریالی اداره کل راه و شهرسازی استان به پیمانکاران طرح های راه سازی خلخال امسال علاوه بر اجرا و تکمیل طرح های راه سازی یاد شده چند طرح راه ارتباطی بین شهری و روستایی خلخال از جمله تکمیل طرح تبدیل راه فرعی اسالم به خلخال به طول 20 کیلومتر ، راه روستایی جعفرآباد به برندق و لرد به میانرودان و شال به ماجولان به طول 40 کیلومتر تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
وی از آغاز عملیات اجرایی طرح احداث مسکن امید در شهرهای استان خبر داد و اظهار کرد: در صورت تامین زمین مورد نیاز از سوی شهرداری خلخال طرح مسکن امید این شهر با استفاده از توان و ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز خواهد شد.
او با اشاره به محدود شدن منابع ملی اجرای طرح های راه روستایی گفت: اجرای طرح های راه روستایی در استان تنها در صورت تامین بخش مهمی از اعتبارات این طرح ها از محل اعتبارات تملک دارایی های استان امکان پذیر است.
وی اظهار کرد: در سال جاری یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار ملی برای اجرای طرح های راه سازی کشور تخصیص یافته که فقط 40 میلیارد ریال از این اعتبار به استان اردبیل تعلق خواهد گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام آمادگی به اجرای طرح گردشگری تفرجگاه ازناو خلخال گفت: علت طولانی شدن زمان عملیات اجرایی این طرح نداشتن متولی لازم برای این کار بوده و این در حالی است که اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان مالک اراضی واقع در این تفرجگاه بهترین گزینه برای اجرای این طرح است.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.