ابراهیم امامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فاز اول طرح اراضی پایاب سد گیلارلو گرمی مغان در 400 هکتار اجرا شده و برای اجرای آن 230 کیلومتر عملیات لوله گذاری اصلی و فرعی انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: فاز دوم طرح پایاب سد گیلارلو در 230 هکتار از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تکمیل آن با جدیت دنبال می شود.
وی گفت: عمده محصولات باغی زمین های پایاب سد گیلارلو درختان هلو ، بادام و انگور می باشد و کشت اراضی زراعی در آن بر اساس اصلاح الگوی کشت شامل گندم ، جو و کلزا خواهد بود.
امامی درباره توسعه صنعت در شهرستان گرمی هم افزود:این شهرستان با احداث چندین کار خانه صنعتی از جمله شیرآلات بهداشتی قهرمان و کارخانه آویسان در آستانه تبدیل شدن به قطب صنعتی استان اردبیل است .
وی با اشاره به میزان اشتغالزایی در کارخانه شیرآلات قهرمان افزود: هم اکنون در این مجموعه 400 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر غیر مستقیم اشتغال دارند و پیش بینی شده با احداث فازهای بعدی میزان اشتغالزایی در این مجموعه به 2 هزار نفر برسد .
فرماندار گرمی بیان کرد: با پنج برند معتبر کشور زمینه سرمایه گذاری در گرمی مهیا شده و سرمایه گذاری سه برند معروف هم در حال نهایی شدن است .
گرمی مغان در یکصد کیلومتری شمال اردبیل و در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.