به گزارش خبرنگار ایرنا ، اکبر بهنامجو شامگاه شنبه در نشست شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه اکثر کارکنان دولتی استان اردبیل از تعهد کافی برخوردار بوده و از حواشی ناشایست به دور هستند، افزود: اجازه نخواهیم داد که بعضی تخلف ها هرچند به تعداد اندک حیثیت و تشکیلات اداری این استان را زیر سوال برده و زحمات و تلاش مدیران و کارکنان متعهد را تباه نماید.
وی بر ضرورت توجه به برخورداری افراد از تعهد در کنار تخصص در انتصاب ها تاکید و یادآوری کرد: از این پس هر مدیری در استان اردبیل در صورت آگاهی از وجود هرگونه تخلف اداری در واحد خود در وهله اول موظف است که خود با فرد خاطی برخورد کند.
بهنامجو همچنین افزود: مدیران باید با برقراری ارتباط مناسب با زیرمجموعه و ارباب رجوع بر فعالیت ها به شکل مستمر نظارت و مواظبت داشته باشند.
وی مجموعه اداری استان اردبیل را نمونه هایی از یک جامعه در مقیاس کوچک دانست و گفت: وجود مشکل و گرفتاری در میان کارکنان دولتی نیز اجتناب ناپذیر است و این وظیفه مدیران است که با برقراری ارتباط نزدیک با کارکنان زیرمجموعه خود در جریان نیازها و خواسته های آنان قرار گرفته و تا آنجا که امکان دارد نسبت به رفع آنها اقدام نمایند.
استاندار اردبیل همچنین روحیه انتقادپذیری را از خصوصیات مهم یک مدیر دانست و خاطرنشان کرد: در کنار آن واگذاری و تفویض اختیار به افراد دارای صلاحیت کافی نیز می تواند در رسیدن به موفقیت ، اهداف و برنامه های از قبل تعیین شده یک مدیر را یاری دهد.
او ادامه داد: یک مدیر موفق فردی هست که توانایی انجام وظیفه در وضعیت موجود را به واسطه ایجاد خلاقیت برای رفع کاستی ها و مشکلات موجود داشته باشد.
بهنامجو همچنین افزود : پیگیری کارها با یک روحیه شاداب و خستگی ناپذیر و نیز مبادرت به انجام کارها به شکل دسته جمعی از دیگر ویژگی های مدیران موفق می باشند.
استاندار اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به وجود بعضی مشکلات اقتصادی در جامعه گفت: باتوجه به افزایش دریافت نشانه های منفی ازسوی نظام سلطه و زیاده خواه به سرکردگی آمریکا، باید در سال آینده با کار و همت دوچندان در برابر این زورگویی ها قاطعانه ایستاده و بدخواهان و دشمنان این مرز و بوم را دوباره ناکام بگذاریم.
وی اظهار کرد: در سال آینده مدیرانی را که با نوآوری و خلاقیت و سعی و تلاش بیشتر در انجام وظایف محوله موفقیت به دست آورده باشند در نشست های شورای اداری بطور مشروح معرفی و از آنان تقدیر خواهد شد.
وی ایجاد انگیزه مضاعف برای فعالیت و خدمت در کارکنان ، افزایش رضایتمندی ارباب رجوع ، برخورداری از سلامت نفس و سلامت کاری را از ملاک های سنجش موفقیت یک مدیر ذکر کرد.
بهنامجو همچنین با اشاره به بالا بودن تعداد نشست های اداری گوناگون در استان اردبیل از مدیران خواست که در سال آینده با کاستن از تعداد این نشست ها حجم کارها و فعالیت های کارشناسانه خودشان را افزایش دهند.
او از مدیران استان اردبیل خواست که تا آنجا که امکان دارد از تشکیل جلسات در ساعات اداری پرهیز کرده و در صورت ضرورت نیز معاون خود را برای انجام کارهای مردم و پاسخگویی به مراجعان تعیین نمایند.
/6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.