معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: فضای مجازی فرصتی برای ترویج ارزش‌های دینی بخصوص فرهنگ نماز است.

به‌گزارش ایلنا، بهمن حسین‌زاده در سومین اجلاس استانی نماز در اردبیل گفت: چنانچه فضازی‌مجازی در برخی موارد یک تهدید است به همان اندازه فرصتی برای تبلیغ و ترویج ارزش‌های‌دینی و مسایل اخلاقی است.

وی با بیان اینکه با تولید محتوا و تبلیغ فرهنگ غنی نماز می‌توان فضای معنوی در فضای مجازی ایجاد کرد، افزود: تعدد کثیر مخاطبین و سهولت و سرعت در انتقال پیام از مزایای فعالیت فرهنگی در فضای مجازی است.

حسین زاده ادامه داد: فضای مجازی آنگونه که در انتشار اخبار و فعالیت رسانه ای مورد استفاده قرار می گیرد، باید در ترویج فرهنگ نماز با تولید محتوا و اپلیکیشن ها ونرم افزارهای  موبایل محور مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون استاندار اردبیل افزود: بر اساس تفاهمنامه ستاد اقامه نماز کشور با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تسهیلات کم بهره به تهیه وتولید کنندگان محتوا و اپلیکیشن ها پرداخت می شود.

حسین زاده تصریح کرد: موضوع نماز در تفاهمنامه مورد نظر مستثنی نیست و ستاد اقامه نماز استان با شناسایی افراد مستعد و جوانان خلاق در این عرصه، نسبت به تولید محتوا و توسعه فعالیت‌های ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی تلاش کند.

این مسئول بر توجه بیشتر به نمازخانه‌های بین راهی تاکید کرد و گفت: نماز باید با برنامه‌های فرهنگی عجین شده و نمازخانه های دستگاه ها مکانی مناسب برای برگزاری برنامه های فرهنگی است.

عبدی رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز از ارسال 50 اثر با موضوع نماز و فضای مجازی از استان اردبیل به دبیرخانه کشوری خبر داد وگفت: 24 دستگاه استان بیش از 90 درصد فعالیت های فرهنگی ترویج اقامه نماز را بر اساس شاخص های اعلامی و تفاهم نامه امضا شده با ستاد اقامه نماز محقق کرده و دستگاه برتر استانی شناخته شدند.

گفتنی است در این جلسه با اهدای تندیس و لوح سپاس از 24 دستگاه برتر در حوزه فعالیت های ترویج نماز در دستگاه ها تجلیل شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.