شهردار اردبیل گفت: براساس مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اردبیل اجرای طرح حمل و نقل عمومی سریع جزو اولویت‌های شهرداری در سال آینده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه مشترک ایمنی راه‌ها و ترافیک در استانداری اردبیل اظهار کرد: ما در کنار اصلاح برخی از تقاطع‌ها پیشنهاد احداث پیاده‌راه‌ها را با اولویت هسته مرکزی شهر به شورای ترافیک ارائه کردیم و امیدواریم در سال آینده با تصویب نهایی عملیات اجرایی برخی از این طرح‌ها در راستای کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: با هدف ساماندهی حمل و نقل عمومی در اردبیل اجرای سامانه BRT را در مرکز شهر اردبیل در اولویت قرار دادیم و امیدواریم با مطالعات و ترددشمار در برخی از مناطق گره‌گشایی از ترافیک هسته مرکزی شهر را شاهد باشیم.
شهردار اردبیل با اشاره به پیشنهاداتی در مورد تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر در تردد و توقف اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، بیان کرد: در این زمینه نیز برخی اقدامات با هدف فعال کردن تاکسی‌ها در مناطق مختلف شهر در اولویت قرار گرفته و امیدواریم در برنامه میان‌مدت و بلندمدت اهداف خودمان را در قالب این طرح جامع با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام دهیم.
لطف‌اللهیان افزود: ما در حال حاضر اعلام آمادگی مشارکت‌کنندگان را در ساماندهی ناوگان اتوبوس‌ها، نوسازی آنها و اجرای سامانه BRT شاهد هستیم و امیدواریم نتایج خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.
وی ادامه داد: شهرداری اردبیل در دو سال گذشته اقدام به پیاده‌روسازی شهیدگاه و همچنین کوچه‌های منتهی به این منطقه کرده تا به نوعی نسبت به انتقال مطب پزشکان در هر دو سمت سرچشمه اقدام کنیم.
شهردار اردبیل بیان کرد: ما در اجرای این پروژه تردد ایمن اهالی منطقه و تردد گردشگران و همچنین مراجعین به مطب پزشکان را در نظر گرفتیم تا با یک کنترل دقیق از مسیرهای فرعی و متعدد منتهی به این منطقه جلوی ترددهای مکرر خودروها گرفته شده و به تدریج انتقال مطب پزشکان را شاهد باشیم.
لطف‌اللهیان‌ اظهار کرد: ما در هسته مرکزی شهر شامل چهارراه امام ، بازار و سرچشمه را به عنوان پیاده‌راه تعریف کردیم و امیدواریم با این اقدام از بار ترافیکی این منطقه بکاهیم.
وی در پایان گفت: قرار است سال آینده طرف دیگر مطب پزشکان منتهی به کوچه عارف اصلاح و تعریض برای عبور یکطرفه خودروها به انجام برسد که به دلیل وجود پارکینگ‌های مختلف در این قسمت بعید به نظر می‌رسد مشکلی در تردد و پارک خودروها برای هموطنان به وجود آید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.