به گزارش ایرنا ، فاطمه جوادی روز سه شنبه در آئین اجرای طرح درختکاری یک خانوار ، یک درخت در خلخال افزود: در حالی که میانگین سرانه فضای سبز برای هر یک از شهروندان خلخالی 6.2 متر مربع است این میزان در استان اردبیل 15 متر مربع و استاندارد جهانی آن نیز 25 متر مربع است.
وی گفت: در شهری همچون خلخال که به عنوان بام آبی آذربایجان از لحاظ وفور منابع آبی و ارتفاع بلند و از لحاظ برخورداری از آب و هوای معتدل و مرطوب نیز از شهرهای سبز کشور است، این میزان سرانه فضای سبزی قابل قبول نیست.
او اظهار کرد: شهرداری خلخال برای رساندن به حد استاندارد فضای سبز از طرح اداره منابع طبیعی حمایت می کند.
عباس جعفرزاده ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال نیز گفت: علاوه بر غرس نهال در محیط های عمومی ، بیش از 10 هزار اصله انواع نهال سازگار با شرایط محیطی منطقه در بین 10 هزار خانوار با همکاری نیروی مقاومت بسیج در هفته منابع طبیعی توزیع و غرس می شود.
امام جمعه خلخال هم با تاکید بر اهمیت منابع طبیعی و فضای سبز در زندگی امروزی گفت: درختکاری موضوع مهمی در زندگی انسان ها بوده که همواره در دین اسلام به انجام این عمل نیک تاکید شده است.
حجت الاسلام امیر رشتبری افزود: همه در قبال زندگی آیندگان مسئولیت داریم که ضمن حفظ منابع ملی از جمله مراتع ، جنگل ها و فضای سبز برای توسعه و افزایش سرانه فضای سبز تلاش کنیم.
وی آلودگی های زیست محیطی و افزایش روزافزون ریزگردها در آسمان برخی از مناطق کشور در فضای کشور به ویژه در استان خوزستان را نتیجه بی توجهی به منابع طبیعی و حفظ فضای سبز موجود در کشور ذکر کرد و گفت: اگر این بی توجهی ها در سایر استان ها نیز تکرار شود بروز مشکلات آلودگی هوا در این استان ها دور از انتظار نیست.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد ، 85 درصد از کل جنگل های استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.