به گزارش ایرنا،آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه افزود: آمریکا جسارت را به اوج رسانده و عمدا انتقال سفارت را به 24 اردیبهشت سالگرد اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی انداخته است.
وی بیان کرد: تمام این جسارت ها بخاطر سرسپردگی برخی حکام کشورهای اسلامی است.و استکبار جهانی تمام رسانه های کشورهای اسلامی و دستگاه روحانیت این کشورها را زیرسلطه خود آورده است به حدی که مفتی عربستان با صراحت اعلام می کند حمله به نظامیان اسرائیل حرام است و فلسطینیانی که با اسرائیل می جنگند تروریست می باشند.
وی افزود: آنها به جای اسرائیل ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده اند به حدی که جان کری در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت اسرائیل عربستان و مصر در دوران اوباما از واشنگتن مصرا می خواستند که آمریکا به ایران حمله کند.
عاملی با اشاره به محکومیت ایران در بیانیه دبیر سازمان ملل در موضوع حقوق بشر اظهار کرد: بخاطر جابجایی مفاهیم و تحریف آنها و جابجا شدن جایگاه ظالم و مظلوم و تروریست و مدافع حقوق طبیعی از این به بعد باید محکومیت از طرف نهادهای بین المللی را مایه فخر و شرف دانست.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها بمناسبت سالگرد فاجعه خوجالو جمهوری آذربایجان گفت: حل مناقشه قره باغ با ارتباط صمیمی با اسرائیل ، از طریق گروه مینسک و مذاکره با دولت های بزرگ ، حمله های روزانه مطبوعات به ایران ، مجلسی که هنرش حملات مکرر به آیات قرآن و اخیرا تشبیه چادر زنان محجبه به پرچم های داعش است، انباشت اسلحه و برگزاری بزرگداشت ها برای شهدای قره باغ ممکن نمی شود
وی افزود: راه آزادی قره باغ، تقویت باورهای دینی و تفکر عاشورایی و میدان دادن به متدینین و دین داران است.
امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه با اشاره به راه اهن اردبیل گفت: راه آهن میانه - اردبیل باید در اولویت کاری دولت باشد و در این باره از رئیس جمهوری می پرسیم اگر یک استان محروم مرزی شخصیت متنفذ در دولت نداشته باشد، دردهای خود را به کجا باید ببرد.
وی اصافه کرد:آقای رئیس جمهور فرمودند 'بیش از 30 میلیارد فاینانس، آماده تزریق به پروژه هاست' باز سؤال داریم که در این خصوص نیز معلوم نیست چرا پروژه راه آهن اردبیل، همیشه سرش بی کلاه می ماند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین بمناسبت 15 اسفند روز درخت کاری و آغاز هفته منابع طبیعی اظهار کرد : احترام به محیط زیست نشان بلوغ یک ملت و تعالی یک فرهنگ است و همه باید بدانند که زندگی ما و آینده ما با احیای محیط زیست و فضای سبز گره خورده است.
وی افزود: ما در چنین روزی بیشتر از مردم، باید به دولتمردان سفارش کنیم که مانع از تاراج و غارت جنگلها و تلویث محیط زیست باشند.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.