به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل ورزش و جوانان اردبیل ، تیم اواسپرت استان اردبیل با 16 ورزشکار در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی او - اسپرت شرکت کرد که با اقتدار تمام توانست با کسب 11 مدال طلا ، 2 نقره و سه برنز قهرمان کشور شود.
در این مسابقات سعید محمدیان ، حسین قلیزاده ، سجاد رزمجو ، سعید شایگان ، محمد مهدی اضحی ، علی باقر حجتی ، محمدرضا کیانی ، عرفان کیانی ، سیاوش دادرس ، مهران پولادلی و مجید امیرپور موفق به کسب مدال طلا شدند.
یوسف بایرامی و هادی بدلی مدال نقره گرفتند و عرفان صفرزاده ، عباس اقبالی و شاهین مصلح هم برای تیم اردبیل مدال برنز کسب کردند.
نفرات برتر این دوره از مسابقات به اردوی تیم ملی او - اسپرت اعزامی به مسابقات جهانی یونان دعوت شدند.
او - اسپرت مجموعه ای از فعالیت های جسمانی و ذهنی سازمان یافته به منظور آمادگی تن و روان و ارتقای تندرستی و دفاع شخصی آمیخته با فرهنگ سرزمین ایران است.
او - اسپرت برگرفته از مهارت ها و بازی های بومی محلی ، نبرد و زورآزمایی ها و هنرهای اقوام سنتی ایرانیان است که به شکل موثر و امروزی خود درآمده است.
این رشته مدرن و پرطرفدار توسط مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی فدراسیون جهانی او - اسپرت (ووف) پس از طی مراحل ارزیابی ، استانداردسازی و بازسازی تکنیک های آن در بخش های هنری، ساحلی و مبارزه ای در سال های گذشته رشد کرده و در برخی از کشورها توسعه یافته است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.