مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در 11 ماهه امسال کل درآمدهای مردمی کمیته امداد 259 میلیارد و 216 میلیون ریال محقق شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین دشتی در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما در کسب درآمدهای مردمی از برنامه پیش‌بینی شده 106 درصد عملکرد بیشتری داشتیم به طوری که در قالب جشن عاطفه و نیکوکاری، زکات، فطریه و کفارات و صندوق صدقات درآمدهای قابل توجهی را شاهد بودیم.
 
وی تعداد صندوق‌های صدقات فعال در استان را 184 هزار با 49 درصد نفوذ صندوق صدقات در بین خانوارها اعلام و خاطرنشان کرد: درآمد صندوق صدقات در 11 ماهه امسال بیش از 35 میلیارد و 638 میلیون ریال بوده است به طوری که 87 ردصد تحقق برنامه پیش‌بینی دفتر مرکزی را در این 11 ماه شاهد بودیم.
 
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل رقم درآمد فطریه و کفارات را 11 میلیارد ریال، درآمد زکات را 23 میلیارد ریال و درآمد جشن‌های عاطفه و نیکوکاری را 33 میلیارد ریال در سالجاری اعلام کرد.
 
دشتی در ادامه به احداث و خرید مسکن شهری و تحویل 48 مورد از این واحدها را به مددجویان یادآور شد و بیان کرد: بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی به انجام رسیده به طوری که 51 واحد تحویلی به مددجویان و 38 واحد در دست احداث را در این بخش شاهد هستیم.
 
وی از تعمیر 669 مورد فضای مسکونی و خدمات عمرانی رایگان خبر داد و اذعان کرد: 67 مورد از این تعمیرات مربوط به بهسازی سرویس بهداشتی و مابقی مربوط به سایر فعالیت‌های عمرانی است.
 
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل کل هزینه‌های عمرانی را در حوزه کمک و یاری مددجویان 62 ملیارد ریال اعلام و بیان کرد: در 11 ماهه امسال 91 میلیارد ریال پرداخت وام قرض‌الحسنه اعم از کارگشایی و محکومین جرایم غیرعمد به انجام رسیده است.
 
دشتی به تامین جهیزیه و کمک هزینه ازدواج توسط کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز 20 میلیارد ریال منابع از محل صدقات تامین شده تا زوج‌های جوان زندگی مشترک خود را شروع کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشن نیکوکاری در استان اردبیل در آستانه سال نو خبر داد و بیان کرد: ما امسال با 200 پایگاه ثابت و سیار نسبت به اجرای این جشن در اردبیل اقدام خواهیم کرد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: 70 درصد از این پایگاه‌ها سیار و مابقی نیز سیار هستند.
دشتی افزود: ما ابتدا در مدارس با توزیع 170 هزار پاکت نسبت به برگزاری جشن عاطفه‌ها اقدام می‌کنیم که قرار شده هدایای جمع‌آوری شده در مدارس با تشخیص مدیران مدارس بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شود.
 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.