رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه اشتغال فراگیر 14 سرمایه‌گذار با معرفی به بانک‌ها از این تسهیلات استفاده کردند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدحامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور استاندار اردبیل در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: از 210 نفر متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال فراگیر 210 متقاضی به بانک‌ها معرفی شدند که 150 نفر از آنها واجد شرایط پرداخت تسهیلات تشخیص داده شدند. 
وی با بیان اینکه در این مدت بانک‌ها تنها به 14 متقاضی تسهیلات پرداختی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تسهیل شرایط تا آخر امسال 17 تا 18 مورد از متقاضیان از تسهیلات اشتغال فراگیر در بخش صنعت استفاده کنند. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل‌ ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه پایانی سال قرار داریم با رایزنی بانک‌ها قرار شده تا نسبت به پراخت تسهیلات تا یک میلیارد تومان روند کار را سرعت دهند و در این 25 روز باقیمانده از سال فضایی فراهم آید تا سرمایه‌گذاران از این تسهیلات و شرایط مناسب آن استفاده کنند. 
عاملی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما با دعوت از خود سرمایه‌گذاران به جلسه با حضور بانک‌ها و مدیران دستگاه‌ها سعی داریم تا موانع و مشکلات پیش رو را مورد ارزیابی قرار دهیم تا به سرعت زمینه و بستر رفع موانع به خوبی و راحتی فراهم آید. 
وی یکی از طرح‌های پیشنهادی را ایجاد شهرک توزیع و پخش موادغذایی با راه‌اندازی انجمن ملی توزیع و پخش اعلام کرد و گفت: شرایط مناسبی توسط یکی از سرمایه‌گذاران در این حوزه فراهم آمده تا طرح کارآفرینی مناسبی را اجرا کنند. 
در این جلسه مدیر عامل شرکت توزیع و پخش استان اردبیل اظهار کرد: ما با 6 اولویت سعی داریم تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای سبلان را راه‌اندازی کنیم که اولویایه‌گذاران به جلسه با حضور بانک‌ها و مدیران دستگاه‌ها سعی داریم تا موانع و مشکلات پیش رو را مورد ارزیابی قرار دهیم تا به سرعت زمینه و بستر رفع موانع به خوبی و راحتی فراهم آید. 
وی یکی از طرح‌های پیشنهادی را ایجاد شهرک توزیع و پخش موادغذایی با راه‌اندازی انجمن ملی توزیع و پخش اعلام کرد و گفت: شرایط مناسبی توسط یکی از سرمایه‌گذاران در این حوزه فراهم آمده تا طرح کارآفرینی مناسبی را اجرا کنند.  در این جلسه مدیر عامل شرکت توزیع و پخش استان اردبیل اظهار کرد: ما با 6 اولویت سعی داریم تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای سبلان را راه‌اندازی کنیم که اولویت و هدف اصلی فروش محصولات تولیدی استان اعم از موادغذایی، نوشیدنی، بهداشتی، شوینده‌ها، صنایع بسته‌بندی، مواد خوراکی خانگی، صنایع دستی و ... است. 
صمد نوری دومین اولویت را خرید و فروش محصولات شرکت‌های فعال در حوزه پخش استان با هدف حمایت از انجمن صنعت پخش اعلام و خاطرنشان کرد: حمایت از اشتغال و کارآفرینی با اولویت جذب نیروهای تحصیلکرده و بانوان و حمایت از مصرف کنندگان با ارائه تخفیفات ویژه و همچنین تامین کالاهای مورد نیاز اقشار مختلف مردم سومین هدف ما در راه‌اندازی این مجموعه فروشگاه هاست.
وی افزود: با راه‌ندازی این فروشگاه‌ها قرار است یک درصد فروش ناخالص و 10 درصد فروش خالص در حمایت از موسسات و مجموعه‌های امدادرسانی و خیریه صرف شود که قطعا امیدواریم در 6 ماهه سال آینده با راه‌اندازی 10 فروشگاه در استان شامل پنج فروشگاه در اردبیل و پنج فروشگاه نیز در سایر شهرستان‌ها کارمان را آغاز کنیم و برای سال 98 نیز تصمیم داریم تا 20 فروشگاه در استان‌های آذربایجان شرقی و گیلان راه‌اندازی کنیم. 
مدیر عامل شرکت توزیع و پخش استان اردبیل افق برنامه 1400 را توسعه این فروشگاه‌ها به صورت زنجیره‌ای در کل کشور با راه‌اندازی 140 شعبه با اشتغال 140 هزار نفر غیرمستقیم و هزار و 400 نفر به صورت مستقیم اعلام کرد. در این جلسه همچنین تعدادی از صاحبان‌ طرح‌ها و پروژه‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت مشکلات و دغدغه‌های خود را در دریافت تسهیلات از طریق بانک‌ها اعلام کرده و با دستور استاندار اردبیل قرار شد بسیاری از این موانع و مشکلات از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شود
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.