به گزارش ایرنا ، عدیل سروی روز یکشنبه در جلسه ستاد آبیاری تحت فشار استان افزود: متقاضیان اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار می توانند از تسهیلات بانکی با بهره 10 درصد استفاده کنند.
او اظهار کرد: متقاضیان با نظارت کارشناسان فنی آب و خاک می توانند اراضی خود را به این سیستم ها مجهز کنند ، پرداخت یارانه در این طرح ها منوط به اجرای کامل و بی عیب و نقص طرح در اراضی مورد نظر می باشد.
او اظهار کرد: علاوه بر یارانه ای که دولت غیر از سیستم های نوین آبیاری به بهره برداران پرداخت می کند طرح موسوم به تولید پایدار روستایی و عشایری نیز اجرا می شود که این طرح در روستاهای مناطق مرزی با بهره بانکی چهار درصد و در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر با بهره بانکی 6 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
وی به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان توصیه کرد که طرح ها را به دقت رصد کنند و این تسهیلات ارزان قیمت و یارانه دار را به طرح هایی اختصاص دهند که اثر بخش بوده و باعث ایجاد اشتغال و کار آفرینی شده و موجبات رشد و ترقی بخش کشاورزی را بیش از پیش فراهم کنند.
وی افزود: اعتباری که برای گسترش طرح های اشتغال زا و تاثیرگذار در استان تخصیص یافته 2 هزار و 500 میلیارد ریال است که یک هزار و 250 میلیارد ریال آن هم اکنون آماده پرداخت به متقاضیان طرح هاست و مابقی این مبلغ نیز بزودی برای بهره مندی بهره برداران قبل از پایان سال جاری اعلام خواهد شد.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.