مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تعاونی‌های فعال در استان اردبیل در سالجاری با تقویت تولید خود به ارزش 5 میلیون دلار صادرات داشتند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل یک هزار و 552 تعاونی فعال است که با 8 هزار و 270 اعضا فعالیت می‌کند. 
وی با اشاره به مباحث اشتغال به ویژه اشتغال فراگیر خاطرنشان کرد: در سالجاری در این بخش به یک هزار و 424 نفر متقاضی اشتغال فراگیر بیش از 485 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد که تاکنون از این رقم برای 197 طرح بیش از 31 میلیارد تومان پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل انجام شده است. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی برای 584 نفر از متقاضیان 5 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که بیشترین پرداختی در این دو حوزه مربوط به بانک کشاورزی بوده است. 
رحیمی از توزیع سبد غذایی برای 97 هزار نفر خبر داد و بیان کرد: این سبد غذایی به ارزش 2.5 میلیارد تومان در دو مرحله برای خانواده‌های نیازمند توزیع شده است. 
وی با یادآوری اینکه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل 10 دستگاه دولتی را شامل می‌شود، تصریح کرد: 30 هزار مددجو از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که تعداد اعضای خانوارهای آنها بیش از 51 هزار و 700 نفر است. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه 19 هزار نفر از خدمات بهزیستی در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند، اضافه کرد: در طول سال 63 هزار نفر از خدمات توانبخشی، 110 هزار نفر از خدمات پیشگیری و 193 هزار نفر نیز در مجموع از خدمات متنوع سازمان بهزیستی در سالجاری استفاده کرده‌اند. 
رحیمی گفت: در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای در 25 مرکز آموزش دولتی در بیش از 997 رشته آموزشی 18 هزار نفر آموزش دیده‌اند که بخشی از آنها مربوط به آموزشگاه‌های آزاد بوده به طوری که در سالجاری 4 میلیون و 200 هزار نفر ساعت در این مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شده است. 
وی افزود: کمیته امداد نسبت به ایجاد فرصت اشتغال برای یک هزار و 516 نفر اقدام کرده به طوری که 4 هزار و 759 نفر با بهره‌مندی از آموزش‌های مهارتی از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شدند. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: در حوزه تامین اجتماعی در سطح استان 183 هزار نفر بیمه شده اصلی داریم که علاوه بر بیمه شدگان اصلی 343 هزار نفر نیز بیمه شده تبعی از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند. 
رحیمی خاطرنشان کرد: در صندوق بازنشستگی نیز تعداد بازنشستگان استان 15 هزار و 225 نفر هستند که در مجموع حقوق بگیران ما در این بخش 18 هزار و 241 را شامل می‌شود. 
وی در مورد فعالیت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر نیز گفت: در سطح استان اردبیل 79 کارگزار در این حوزه فعالیت می‌کنند که در مجموع 47 هزار و 644 نفر در استان که عمده آنها ساکنان مناطق روستایی و عشایری و زنان سرپرست خانوار هستند از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند. 
‌مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به عملکرد بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات کارآفرینی اشاره کرد و افزود: صندوق کارآفرینی امید تسهیلات با بهره کم را در سالجاری برای یک هزار و 373 نفر به ارزش 18 میلیارد تومان پرداخت کرده است. 
رحیمی به ارزیابی‌های مختلف در سطح ملی به ویژه جشنواره شهید رجایی از 10 دستگاه زیرمجموعه این اداره کل خبر داد و اظهار کرد: در مجموع تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل موفق به کسب رتبه دوم کشوری شده است. 
وی ادامه داد: بهزیستی رتبه دوم، فنی و حرفه‌ای رتبه نهم، مدیریت درمان تامین اجتماعی، تامین اجتماعی، بانک رفاه کارگران، صندوق کارآفرینی امید رتبه اول را در ارزیابی ملی به دست آوردند. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: بانک توسعه تعاون، صندوق بیمه روستائیان و عشایر هر دو رتبه دوم کشوری و صندوق بازنشستگی رتبه پنجم کشوری را در ارزیابی‌های ملی در سالجاری به دست آوردند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.