به گزارش ایرنا ، فرهاد عبدالعلی پور روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نمین با بیان اینکه در مجموع یک هزار و 250 میلیارد ریال طرح اقتصادی و صنعتی به بانک ها برای دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر معرفی شد، افزود: بر اساس گزارش بانک های عامل و دستگاههای اجرایی تاکنون 60 میلیارد ریال از محل این اعتبارات در شهرستان جذب و به کارخانه ها و طرح های مختلف تزریق شده است.
وی با بیان اینکه 223 طرح اقتصادی ، صنعتی و کشاورزی در قالب این طرح در حوزه شهرستان نمین به بانک های ذیربط معرفی شده اظهار کرد: حوزه کشاورزی با 168 طرح و 240 میلیارد ریال اعتبار در این زمینه پیشتاز است.
فرماندار نمین گفت: با اختصاص مبالغ مصوب شده برای این 223 طرح در شهرستان نمین برای یک هزار 342 نفر زمینه اشتغال به وجود خواهد آمد.
عبدالعلی پور همچنین اظهار کرد: صنعت و معدن ، کشاورزی ، فرهنگ ، حمل و نقل جاده ای ، آموزش و بهداشت از جمله حوزه هایی است که در ارتباط با آنها ، طرح هایی برای دریافت وام اشتغال فراگیر معرفی شده است.
وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از صنایع و کارخانه های استان در شهرستان نمین استقرار یافته اند، ادامه داد: حوزه صنایع و معادن با ارائه 23 طرح به ارزش 990 میلیارد ریال از جمله حوزه های مورد توجه و ویژه در دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر است.
استان اردبیل با نرخ بیکاری 12درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و اجرای طرح های کسب و کار در بخش های توریسم ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری آن موثر است.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7120/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.