به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز سه شنبه در نشستی با امام جمعه گرمی بمناسبت دهه فجر افزود: با تلاش تمام مسئولان این شهرستان امسال 52 طرح عمرانی ، اقتصادی ، خدماتی ، گردشگری ، بهداشت و درمان اجرا و در گرامیداشت دهه فجر افتتاح شده و در اختیار مردم قرار گرفت.
وی گفت: کمپ گردشگری برزند ، فاز اول پایاب سد گیلالو ، افتتاح 2 مدرسه ، گازرسانی به 42 روستا ، واحد بوجاری و بسته بندی بذر ، پنج واحد خانه بهداشت ، آبرسانی به کارخانه شیرآلات قهرمان و آبرسانی به هشت روستا از جمله طرح های افتتاحی در این شهرستان است.
او گفت: در حوزه آب و منابع آبی دولت خدمات ارزشمندی انجام داده و در یک سال گذشته برای سد عمارت یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینه کرده و با پیگیری های استاندار نیز پایاب سد عمارت انگوت با اختصاص یک هزار و 200 میلیارد ریال در مرحله اجرا می باشد.
او اظهار کرد: سد تازه کند انگوت نیز با پیشرفت 97 درصدی با اعتبار 700 میلیارد ریال و تامین آب شرب 101 روستا در 6 ماه اول سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
امامی گفت: در حوزه بالهارود بخش موران با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای سد تازه کند موران و سه سد معیشتی 620 میلیارد ریال تصویب شده و به زودی مراحل آغاز عملیات اجرایی شروع خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای توسعه راههای شهرستان بیش از 250 میلیارد ریال هزینه می شود که چهار خطه کردن ورودی گرمی به طول 5 کیلومتر ، روکش آسفالت جاده لنگان به طول 15 کیلومتر ، زیرسازی و آسفالت راههای مراکز بخش موران و انگوت به طول 13 کیلومتر ، جاده گردشگری داشدیبی به اوماسلان به طول 10 کیلومتر و آسفالت راههای روستایی از اقدامات ارزشمند دولت است.
فرماندار شهرستان گرمی همچنین به خدمات دولت تدبیر و امید برای گاز رسانی به روستاها اشاره کرد و افزود: در این دولت 172 روستای گرمی از نعمت گاز بهره مند شدند که بیشتر از عملیات گاز رسانی در 35 سال گذشته به این شهرستان است.
امامی گفت: در حوزه کشاورزی اقدامات مهمی در زمینه پایاب سد گیلارود در مساحت 630 هکتار با سرمایه گذاری 160 میلیارد ریال انجام شده است.
به گفته وی ، این طرح در قالب تعاونی های مردمی با 200 نفر عضو در حال اجراست، 85 درصد هزینه های این طرح از سوی دولت و 15 درصد آورده تعاونی می باشد.
امامی تغییر الگوی کشت در گرمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد باغ در اراضی شیب دار در این شهرستان شروع شده و بیش از 60 هکتار باغ پسته ایجاد شده و در 30 هکتار زمین کشاورزی گرمی نیز زعفران کشت شده است.
وی ادامه داد : برای توسعه کشاورزی و حوزه های آبریز شهرستان هم 30 میلیارد ریال هزینه شده و در زمینه توسعه کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.
فرماندار گرمی با اشاره به طرح های برق رسانی در این شهرستان از راه اندازی اولین نیروگاه CHPاستان و شمالغرب کشور در بخش انگوت خبر داد و گفت: این نیروگاه به ظرفیت 5.6 مگاولت با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان 120 میلیارد ریال با هدف تولید برق راه اندازی شده است ضمن اینکه از بخار و گاز سی او 2 ان نیز در کشت گلخانه ای استفاده خواهد شد.
امامی بیان کرد: سرمایه گذار این واحد قصد سرمایه گذاری در طرح نیروگاهی دیگر در این شهرستان را دارد و اقدامات ابتدایی در این زمینه در حال اجراست.
گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.