رضا کریمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نخستین کارخانه تولیدی و اقتصادی است که احداث آن از روز سه شنبه در منطقه ویژه اقتصادی نمین با فناوری روز دنیا و بدون آلودگی محیط زیستی شروع می شود.
وی بیان کرد: این واحد تولیدی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 900 میلیارد ریال راه اندازی شده و از نظر کیفی و قیمت، توانایی رقابت با محصولات اروپایی و آسیایی را داشته و بخشی از محصولات تولیدی آن به خاورمیانه صادر خواهد شد.
کریمی ادامه داد: با بهره برداری از این واحد تولیدی، سالانه 150 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد شد.
کریمی با بیان اینکه این واحد تولیدی در فاز اول اقدام به تولید ظروف کریستال سلامت، ظروف روکشدار، سرامیکی و گرانیتی نانو خواهد کرد، افزود: این واحد قابلیت اشتغالزایی یک هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و 5 هزار نفر به صورت غیر مستقیم خواهد داشت.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای جذب این سرمایه گذار حدود 6 ماه تلاش کرده ایم تا عملیات اجرایی اولین واحد تولیدی منطقه ویژه اقتصادی نمین آغاز شود.
کریمی با بیان اینکه همواره برای جذب سرمایه گذار تلاش می کنیم، اظهار کرد: با معرفی ظرفیت های استان اردبیل برای سرمایه گذاران به دنبال افزایش تولید ناخالص داخلی در استان هستیم تا بتوانیم رشد اقتصادی را شاهد باشیم.
فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین به وسعت یکصد هکتار در حال ساخت و آماده سازی می باشد و در تیر ماه سال آینده به بهره برداری می رسد. منطقه ویژه اقتصادی نمین با وسعت 2 هزار و 55 هکتار در چهار پلاک ثبتی در پشت فرودگاه اردبیل در حوزه استحفاظی شهرستان نمین واقع شده است.
در بخش اجرایی منطقه ویژه اقتصادی 100 هکتار از مجموع محدوده به بخش خدمات شامل فنس کشی محدوده ، ساختمان های اداری ، گمرک ، بانک ها ، بیمه ها و انبارهای مرکزی اختصاص یافته که برای احداث ابنیه های مذکور یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
منطقه ویژه اقتصادی نمین به لحاظ نزدیکی به فرودگاه و جاده های اصلی قابلیت ایجاد توریسم سلامت را نیز داراست و برای تحقق آن در منطقه ویژه اقتصادی تلاش خواهد شد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.