به گزارش ایرنا، اکبر بهنام جو روز پنجشنبه درجلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان و تعدادی از افراد منتخب شهرستان نیر افزود: محور توسعه استان و بویژه شهرستان نیر بخش گردشگری است و از مهمترین برنامه های توسعه ای استان نیز تقویت زیرساخت های گردشگری می باشد.
وی بیان کرد: پنج هزار و 640 میلیارد ریال سهم استان اردبیل در طرح اشتغال فراگیر است و تاکنون در استان برای یک هزار و 223 طرح تعریف و چهار هزار و 700 میلیارد ریال نیز تسهیلات برای آن منظور شده است.
بهنام جو به طرح اشتغال فراگیر شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: تا کنون در شهرستان نیر 52 طرح با اعتبار270 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است.
رضا کریمی نماینده مردم شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به مشکلات زیرساخت های گردشگری و اقتصادی نیر اشاره کرد وافزود: با تکمیل زیرساخت های گردشگری، اقتصادی و تولیدی در شهرستان نیر شاهد توسعه این شهرستان خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان نیر از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بیشماری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت گردشگری برخوردار است، افزود: فراهم کردن بستر مناسب و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز دراین بخش موجب جلب سرمایه‌های بخش خصوصی، توسعه صنعت گردشگری و در نهایت رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.
او اظهار کرد: ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی و سرمایه گذاری برای توسعه تاسیسات و زیرساخت‌های موردنیاز صنعت گردشگری، شرایط مناسب برای حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی و بهره‌مندی مردم از مزایای اقتصادی صنعت گردشگری را فراهم می‌کند.
صدیف بدری نماینده مردم شهرستان نیر هم از رفع موانع سرمایه گذاری در منطقه خبر داد و افزود: تلاش خواهد شد موانع سرکایه گذاری در منطقه رفع شود تا شاهد شکوفایی شهرستان و استان شویم.
وی تسهیل در سرمایه‌گذاری را مهم‌ترین اولویت استان اردبیل و شهرنیر دانست و گفت: موانع این امر باید توسط نمایندگان استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برطرف شود.
بدری خواستار تسریع در صدور مجوزها و پاسخ به استعلام‌های سرمایه‌گذاری شد و گفت: با همکاری همه دستگاه‌ها باید موانع سرمایه‌گذاری در استان اردبیل رفع شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در جریان سفر استاندار اردبیل و نمایندگان منطقه به شهرستان نیر 37 طرح عمرانی و اقتصادی را افتتاح کرد.
6016/7116
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.