در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب یادواره 8 شهید والامقام انقلاب اسلامی در مشگین‌شهر برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این مراسم که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار شد با مداحی و شعرخوانی یاد و خاطره هشت شهید پیشتاز در پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان مشگین‌شهر گرامی داشته شد تا همچنان یاد و خاطره این مجاهدان سربلند انقلاب اسلامی گرامی داشته شود.
در این مراسم امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: نهالی که 40 سال پیش به دست این شهدا و مردم قدرشناس آبیاری شد امروز به درختی تنومند تبدیل شده که از ثمره آن همه آزادیخواهان دنیا استفاده کنند.
حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار با بیان اینکه این انقلاب در سایه مجاهدت ایثارگران، شهدا و عشق ملت به ولایت و حضور در صحنه‌های مختلف زنده و بالنده به حیات خود ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: همچنان در ادامه مسیر انقلاب به همین مجاهدت‌ها و عزت‌آفرینی‌ها نیازمندیم تا بتوانیم اصالت انقلابی و ارزشی خود را حفظ کنیم.
امام جمعه مشگین‌شهر تصریح کرد: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب و توطئه‌های متعددی که دشمنان و معاندان نظام اسلامی در مسیر رویش انقلاب به وجود آوردند امروز با گذر از همه این نارسائی‌ها در قله رفیع عظمت، عزت و شکوه بالنده قرار دارد.
باوقار ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز در همه گفتمان‌های جهانی و بین‌المللی که بر پایه مبانی اعتقادی و شرعی شکل داده است به یک مکتب بی‌بدیل تبدیل شده که قطعا این مکتب پیام‌های آموزنده‌ای با خود به همراه دارد که می‌تواند نقطه اقبال سایر کشورها و ملل باشد.
وی با تبیین برخی از گفتمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی بر محوریت قرآن و سیره اهل بیت و اعتقاد راسخ به ایستادگی در برابر فزون‌خواهی دشمنان قسم خورده این نظام، بیان کرد: مدل برتر جمهوری اسلامی ایران در این چهار دهه مدل ایستادگی و مقاومت بوده که تاکنون نتایج و شرایط مطلوبی را به همراه داشته است.
امام جمعه مشگین‌شهر یاد و خاطره هشت شهید به خون خفته انقلاب را در مشگین‌شهر در طلوع فجر پیروزی انقلاب ملت رشید ایران گرامی داشت و افزود: برای همیشه شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مجاهدت آنها در تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.