بعد از سال‌ها انتظار مردم شمال استان اردبیل سرانجام فرودگاه پارس‌آباد مغان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، فرودگاه پارس‌آباد که در هفت سال گذشته به دلیل تعمیرات و بازسازی ساختمان تعطیل شده بود امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیرعامل هما به بهره‌برداری رسید و پروازهای پارس‌آباد- تهران و بالعکس و هر هفته با دو پرواز دایر شد.
در مراسم افتتاح این فرودگاه فرماندار پارس‌آباد در سخنانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما شاهد بازسازی و تعمیر ساختمان و سالن‌های ترانزیت هستیم، اظهار کرد: فرودگاه پارس‌آباد بعد از 7 سال تعطیلی با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار و 700 میلیارد ریال با استقرار سیستم‌های نوین ناوبری و توسعه باند برای فرود هواپیماهای پهن پیکر امروز بازگشایی شد.
وی با یادآوری اینکه در افتتاح و بهره‌برداری از این سالن دولت تدبیر و امید تمام توان خود را به کار بست، خاطرنشان کرد: با کمک دولت بازسازی فرودگاه پارس‌آباد در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته به طوری که برای بازسازی باند پرواز فرودگاه به طول سه کیلومتر با سه لایه آسفالت، محوطه‌سازی، فنس‌کشی و توسعه و بازسازی ساختمان فرودگاه تلاش گسترده‌ای را از سوی مسئولان شاهد بودیم.
فرماندار پارس‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه افتتاح و بهره‌برداری از این فرودگاه مردم شمال استان اردبیل را به راحتی به مرکز کشور وصل می‌کند، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای بازگشایی این فرودگاه صورت گرفته بود اما ما قصد داشتیم در بهترین شرایط و با بازسازی تمام بخش‌های فرودگاه بدون هیچ عیب و نقصی شاهد افتتاح فرودگاه باشیم.
صمدی اضافه کرد: فرودگاه پارس‌آباد پیش از این فقط قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای سبک را داشت که با توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات و ارتقای آن، انواع هواپیماها از جمله فوکر و ایرباس نیز می‌توانند به این فرودگاه پرواز داشته باشند.
وی افزود: در آینده نزدیک امکان برقراری پرواز از پارس‌آباد به مشهد مقدس نیز فراهم می‌آید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.