رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: همزمان با 18 دی ماه سالروز قیام تاریخی مردم روستای نیارق قرار است یادواره ملی شهدای این قیام برگزار شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، امیر رجبی در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره ملی شهدای روستای نیارق اظهار کرد: با تصمیم مسئولان استانی قرار شد امسال برنامه‌های مختلف در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روستای نیارق که در سال 57 و در تظاهرات مردمی به شهادت رسیدند با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: روستای نیارق و قیام مردمی این منطقه منحصربفرد بوده به طوری که در 18 دی ماه 57 با حرکت تاریخی خود از نهضت امام خمینی(ره) دفاع کردند.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل ادامه داد: ما برای اینکه این ظرفیت منحصربفرد را در سطح ملی معرفی کنیم تصمیم گرفتیم تا امسال با تنوع خاص برنامه‌های این روز را برگزار کنیم.
رجبی برگزاری عصر شعر و خاطره قیام انقلابی مردم نیارق را با حضور شاعران و فعالان عرصه فرهنگ و هنر یادآور شد و گفت: فردا همزمان با روز تاریخی قیام مردم روستای نیارق با حضور مسئولان کشوری به ویژه سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه یادواره شهدای این منطقه به صورت ملی برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت 14 ظهر در روستای نیارق برگزار خواهد شد که قرار است در این یادواره برنامه‌های مختلفی نیز اجرایی شود.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: روستای نیارق از جمله روستاهای پیشتاز در جریان نهضت انقلاب اسلامی بود که اهالی این روستا با تقدیم پنج شهید به پیشواز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رفتند که قطعا نام و یاد آنها برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود.
رجبی افزود: حوزه هنری نیز بنا به وظیفه و ماموریتی که دارد تلاش می‌کند تا در برگزاری این آئین‌ها با تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری زمینه انتقال پیام راستین شهدا و زنان و مردان غیور این مرز و بوم را به شایستگی فراهم کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.