به گزارش خبرنگار ایرنا ،سرهنگ محمد خیرخواه بشر روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در 9 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در شیشه افزایش 515 درصدی و در هروئین افزایش 408 درصدی را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه افزایش کشفیات این نوع مواد بیانگر این است که افزایش مواد مخدر صنعتی و نیمه صنعتی در جامعه رو به افزایش است، اظهار کرد: این در حالی است که کشفیات امسال تریاک توسط پلیس در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: هم اکنون حدود 70 درصد معتادان در استان تریاک مصرف می کنند و اگر گسترش مواد مخدر صنعتی و نیمه صنعتی با این روند افزایش یابد در آینده نه چندان دور عمده مصرف معتادان استان مواد مخدر صنعتی و نیمه صنعتی خواهد بود.
وی مصرف سیگار و قلیان را اولین گام برای معتاد شدن افراد دانست و اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد 30 درصد افراد سیگاری رو به مصرف مواد مخدر آورده اند.
سرهنگ خیرخواه بشر با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 100 نوع مواد مخدر شناخته شده در دنیا وجود دارد، گفت: در 9ماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد معتادان دستگیر شده در استان 67 درصد و تعداد دستگیری خرده فروشان و نگهدارنده مواد 16 درصد و تعداد باندهای منهدم شده 13 درصد افزایش داشته است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود: حدود 10 درصد جمعیت معتادین در کشور را بانوان تشکیل می دهد که این رقم در استان اردبیل حدود هشت درصد است.
وی از شناسایی و کشف لابراتوار صنعتی تولید مواد مخدر در نمین در سال 93 و دو مورد در شهرهای کوثر و سرعین خبر داد و اظهار کرد: از آن به بعد چنین موردی در استان گزارش و کشف نشده است.
وی بیان کرد: متاسفانه میانگین سنی معتادان در استان کاهش یافته به طوری که در چند سال اخیر از 37 سال به 28 سال رسیده است.
وی ادامه داد: بیشترین مواد مخدر به استان اردبیل از استان های تهران و البرز قاچاق می شود و امسال بزرگترین محموله کشفی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کشف 30 کیلو هروئین بود.
سرهنگ خیرخواه بشر در خصوص آمار اعتیاد بین دانش آموزان و دانشجویان ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: با اینکه مصرف مواد از از نوع حشیش و شیشه در بین دانش آموزان و دانشجویان گزارش شده اما تاکنون از آنها کسی دستگیر نشده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود: 65 الی 70 درصد زندانیان در استان مربوط به مواد مخدر است و رسانه ها می توانند نقش مهمی در حل این معضل اجتماعی داشته باشند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.