به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود : در بخش کشاورزی باید در قانون آبیاری غرقابی و سنتی ممنوع شده و زارعان نیز به موضوع صرفه جویی و استفاده بهینه از این نعمت خدادادی توجه جدی نمایند.
او گفت : با اینکه دولت 85 درصد هزینه آبیاری قطره ای و بارانی را تقبل کرده و برای 15 درصد بقیه تسهیلات بانکی می دهد ولی تعداد زیادی از کشاورزان به مصالح مهم خودشان در ارتباط با استفاده درست از آب توجه نمی کنند و همچنان به شیوه آبیاری غرقابی ادامه می دهند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سفر اخیرش به منطقه خورش رستم و روستای برندق در جنوب استان اردبیل گفت : این منطقه بطور کلی از لحاظ آب غنی است ولی به موضوع مهار آن توجه چندان نشده و در مذاکره ای که با مدیر آب استان اردبیل شد این سازمان آمادگی خود را برای تامین آب منطقه در صورت ارائه طرح اعلام کرد.
وی ادامه داد : سد نساز در جنوب استان اردبیل احداث شده و دولت 85 درصد سهم خود را پرداخت کرده ولی کشاورزان قادر به پرداخت 15 درصد بقیه نیستند اما من به اهالی آن منطقه اعلام می کنم که استاندار اردبیل در صحبتی که شد 15 درصد هزینه مربوط به سهم کشاورزان را که رقمی بیش از 500 میلیون ریال می باشد تقبل کرد.
وی افزود : با دعوت استاندار اردبیل و نمایندگان این استان ، وزیر نیرو این هفته به اردبیل و به شمال این استان مسافرت خواهد کرد تا از نزدیک موضوع حقابه مغان از رود ارس را بررسی نماید و بطور قطع این سفر فرصت خوبی برای تامین حقابه مغان بطور کامل است.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به مناسبت 9 دی گفت : وقتی ملت متوجه شد که موضوع از یک رقابت سالم سیاسی فراتر رفته و بیگانه سکاندار قضیه و امیدوار شده باحضور حماسی خود ، دندان طمع دشمن را کشید.
او گفت : حضور چهار میلیون نفری جمعیت بدون تبلیغات قبلی و بطور کامل خودجوش مثل یک رفراندوم ملی بود و غائله را تمام کرد و استکبار جهانی از همان روز ، کینه این ملت را به دل گرفته است.
وی افزود : درس بزرگ آن حادثه شوم این بود که ما باید جرأت پیگیری امور خود از طریق مراجع قانونی را داشته باشیم و بدانیم در هیچ کشوری مطالبه خارج از چارچوب قانون را تحسین نمی کنند.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها به ضرورت بصیرت مسئولان ، ملت ، فعالان سیاسی ، جناح ها و نخبگان در زمان معاصر اشاره کرد و گفت : زخم دشمن بسیار عمیق و حجم توطئه های آنان فراتر از تصور است.
وی ادامه داد : اختلافات باورسوز سیاسی ، قومی و مذهبی همه از بی بصیرتی است و سیاه نمایی ، ظلم به دست آوردهای بزرگ انقلاب و از بی بصیرتی ناشی می شود.
وی تشریح کرد : یک مسئول باید با بصیرت خود درک کند که جمع آوری پول مردم توسط یک بنیاد مالی با 33 درصد سود ، ممکن است توطئه دشمن باشد چون نه تولید و نه تجارت این سود را ندارد و شکست آن حتمی است.
آیت الله عاملی اضافه کرد : دیروز اسرائیل و آمریکا طرح محرمانه مشترکی بر علیه ایران تدوین کردند و این طرح که تأمین مالی آن بر عهده آمریکاست بطور دقیق ناظر بر جنگ روانی و ایجاد نارضایتی در داخل ایران است.
او گفت : روزانه تعداد فراوانی فیلم ، کلیپ و نوشته مزورانه به واسطه کانال های متعدد ، سایت ها و وب سایت ها به فضای ایران وارد می شود به حدی که اگر کسی فضای مجازی را بیت الکذب بنامد خلاف واقع نگفته است.
وی ادامه داد : این جنگ روانی ظالمانه بر علیه ایران بطور دقیق مثل محاصره اقتصادی بر علیه ایران در طول تاریخ نظیر ندارد آنها در این جنگ نابرابر واقعیت را بر ملت ما مشتبه می کنند و تمام تلاش آنها این است که در تشخیص مسائل کلان ملت ما را به خطا بیاندازند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا ؛ وزارت خزانه داری خود را مأمور کرده تا ثروت رهبر ایران را منتشر کند یادآوری کرد : ما از این اقدام در صورتی که آنها صادق باشند استقبال می کنیم.
وی افزود : رهبر ایران تنها رهبری در جهان است که در تنظیم زندگی خود از ملت خود و از استطاعت عمومی فاصله نگرفته و در منطقه قدیمی پایتخت کشور خود به یک خانه محقر اکتفا کرده است.
او گفت : آمریکا اگر نیت خیر دارد ثروت ها و کاخ های ژاندارم های خود در منطقه را که در اروپا ، آمریکا و مناطق فاسد جهان برای خود ساخته اند منتشر کند.
6019/6018
خبرنگار : مسعود وسیله** انتاشر دهنده : گیتی طالبی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.