مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما 115 ملک باارزش و دوبر تجاری در مجموعه آموزش و پرورش در قالب مدارس و فضاهای آموزشی شناسایی کردیم  تا نسبت به فروش آنها اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمد ناصری در دیدار با استاندار اردبیل اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه به آموزش و پرورش اختیار داده شده است تا نسبت به احصاء و واگذاری املاک دوبر و باارزش خود اقدام کند که در سطح کشور در این زمینه 60 کیلومتر فضای آموزشی شناسایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز ما با همکاری معاونت حقوقی موفق شدیم 6 کیلومتر فضای آموزشی باارزش شناسایی کنیم تا در قالب 115 ملک به مساحت 54 هزار مترمربع در 16 منطقه و ناحیه آموزشی برای ساخت مجموعه‌های تجاری واگذار شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه با دستور استاندار اردبیل قرار است ارزشگذاری و منابع هزینه‌ای در این زمینه احصاء و در جلسات بعدی شورای آموزش و پرورش گزارش شود تصریح کرد: قرار است در تغییر کاربری برای این فضاهای آموزشی آموزش و پرورش از پرداخت کلیه عوارض شهرداری اعم از تغییر کاربری، نقل و انتقال و تخریب و بازسازی معاف شود.
ناصری افزود: ما در گام اول 200 ملک باارزش و دوبر دارای ارزش تجاری را احصاء کرده بودیم که کارگروه تخصصی از جمع این 200 ملک تصمیم گرفت تا 115 ملک را که دارای ارزش بیشتری بوده ما در 16 منطقه و ناحیه آموزش و پرورش به متقاضیان واگذار کنیم.
وی بیان کرد: این واگذاری‌ها با لحاظ ضرایب آموزشی و تامین فضای تربیتی برای دانش‌آموزان انجام خواهد شد که هنوز در این زمینه ارزشگذاری نشده و ما مجوز تغییر کاربری نگرفته‌ایم.
دبیر آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: قطعا از این تغییر کاربری آموزش و پرورش سود خواهد برد به طوری که در بودجه سال آینده نیز تبصره قانونی در این زمینه تکرار شده است.
240 باب نمازخانه کم داریم

در ادامه مصطفی کافی با بیان اینکه در حال حاضر در مدارس استان اردبیل 240 باب نمازخانه کمبود داریم ، اضافه کرد:  باید هر چه سریعتر نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقدام شود بطوریکه با رویکرد تقویت و تعمیق فرهنگ دینی و تربیت نسل آینده انجام فریضه نماز در مدارس به صورت جدی دنبال می‌شود بو باید هر نیم ساعت در وقت شرعی باید مدارس فرصت برپایی نماز جماعت را فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 391 نفر امام جماعت روحانی در مدارس نسبت به اقامه نماز جماعت اقدام می‌کنند و به دلیل کمبود امام جماعت در مدارس ما از توان یک هزار و 662 نفر همکار فرهنگی برای برپایی نماز جماعت استفاده می‌کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در مجموع با مشکل پرداخت حق‌القدم روحانیون در برپایی نمازهای جماعت و همچنین کمبود فضاهای نمازخانه‌ای در مدارس روبرو هستیم، بیان کرد: ما در پرداخت 25 میلیون تومان هزینه ماهانه امامان جماعت در برپایی نمازهای جماعت مدارس با مشکلاتی روبرو هستیم که انتظار می‌رود از طریق اعتبارات استانی این منابع تامین شود.

کافی با یادآوری اینکه باید فضای نمازخانه مدارس به گونه‌ای جذاب و تاثیرگذار باشد تا نوجوانان و جوانان از این فضای تربیتی بهره گیرند، تصریح کرد: باید فضای نمازخانه‌ها شاداب و متناسب با روحیه جوانان و نوجوانان باشد تا بستر تعمیق فرهنگی و ارتقای سواد معنوی و دینی نسل آینده فراهم آید.
وی با اشاره به اینکه نمازخانه‌ها بهترین مکان برای آموزش عملی نماز و احکام دینی به شمار می‌روند گفت: روحانیون ما از این فرصت باید برای پاسخگویی به شبهات دینی و سوالات مذهبی دانش‌آموزان استفاده کنند تا تثبیت این علایق دینی را در فطرت پاک و خداجویانه جوانان و نوجوانان شاهد باشیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به وضعیت نمازخانه‌ها در مدارس در سه دسته مشخص اضافه کرد: ما در استان اردبیل 501 نمازخانه مستقل، 282 باب نمازخانه چندمنظوره و همچنین نمازخانه‌های کلاسی داریم که در مجموع هزار و 615 نمازخانه در مدارس فعال است.
کافی خاطرنشان کرد: برای احداث و تکمیل 512 نمازخانه 100 متری به کمک خیرین نیاز داریم تا این نمازخانه‌ها هرچه سریعتر تکمیل و به بهره‌‌برداری برسد.

وی گفت: سرانه کشوری در نمازخانه مدارس 50 سانتیمتر است که این سرانه در استان اردبیل 27 سانتیمتر بوده و باید کثری 23 سانتیمتری را به ازای هر دانش‌آموز در مدارس جبران کنیم.

عضو شورای آموزش و پرورش استان اردبیل بهسازی و تجهیز نمازخانه‌های مدارس به ویژه آب‌های گرم، توجه به آمایش اصولی و دقیق در احداث نمازخانه‌ها، از بین بردن تفاوت محسوس سرانه نمازخانه‌ای در مناطق و نواحی آموزش و ... را به همراه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ضروری و حیاتی اعلام کرد.

کافی اذعان کرد: ما در حال حاضر 39 نمازخانه نیمه‌تمام در مناطق و نواحی آموزش و پرورش داریم و نیازمند 240 باب نمازخانه جدید در مدارس نیز هستیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.