تمامی منازل، اثاثیه و وسایل فضای خودکفایی 27 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل از بیمه حوادث برخوردار هستند که در صورت بروز حوادث طبیعی یا غیرمترقبه خسارات ناشی از آن به مددجویان پرداخت می‌شود. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، با اشاره به اینکه تمامی منازل، اثاثیه، ابزار و وسایل فضای خودکفایی خانوار تحت حمایت از بیمه حوادث بهره‌مند هستند، گفت: 27 هزار خانوار مستمری‌بگیر تحت حمایت کمیته امداد این استان قرار دارند که از طریق بیمه حوادث تلاش داریم مشکلات آنها را در زمان وقع حوادث طبیعی یا غیرمترقبه کاهش دهیم. 
وی با بیان اینکه سرپرستان خانوار نیز به علت فوت و نقص عضو از بیمه حوادث برخوردار هستند، افزود: در صورت بروز حادثه برای سرپرست خانوار تحت حمایت این استان، بیمه‌گذار تا سقف 15 میلیون تومان به آنها پرداخت می‌کند. 
حسین‌نژاد با اشاره به اینکه بیش از 103 میلیون تومان از مهر ماه سال‌گذشته تا مهر ماه سال‌جاری توسط بیمه طرف قرارداد به خانوار خسارت‌دیده این استان پرداخت شده است، بیان کرد: در مدت این قرارداد، منازل و فضای خودکفایی 64 خانوار تحت حمایت به دلیل زلزله، آتش‌سوزی و گردباد در شهرستان‌های تابع استان اردبیل دچار آسیب شدند که از طریق بیمه حوادث خسارت‌های آنها جبران شد. 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه براساس تفاهمنامه منعقد شده با بیمه طرف قرارداد، در صورت خسارت به منازل خانوار تحت حمایت در مناطق شهری تا سقف 35 میلیون تومان و اثاثیه 15 میلیون تومان به آنها پرداخت می‌شود، گفت: مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم نیز در صورت بروز حوادث تا سقف 20 میلیون تومان برای منازل و 10 میلیون تومان برای اثاثیه خود از بیمه طرف قرارداد خسارت دریافت خواهند کرد. 
وی با اشاره به اینکه قرارداد بیمه حوادث و آتش‌سوزی به صورت متمرکز برای تمامی مددجویان تحت حمایت از طریق دفتر مرکزی کمیته امداد منعقد شده است، اعلام کرد: با بهره‌مندی از بیمه حوادث تمامی هزینه‌های ناشی از خسارت زلزله، سیل، آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار و سایر حوادث طبیعی یا غیرمترقبه به مددجویان اردبیلی پرداخت می‌شود. 
حسین نژاد با بیان اینکه حوادث طبیعی امری انکارناپذیر و غیرقابل پیشگیری است، گفت: بیمه حوادث موجب می‌شود تا خسارت‌های وارده به مددجویان در صورت بروز حادثه‌های گوناگون جبران شود و هزینه‌های آنها به مقدار بسیاری کاهش یابد. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه درصدد هستیم آگاهی خانوار تحت حمایت این استان را برای مقابله با خطرات حوادث طبیعی یا غیرمترقبه افزایش دهیم، اضافه کرد: با همکاری سازمان جمعیت هلال احمر استان اردبیل دوره‌های آموزشی متعددی در شهرستان و روستاها برگزار شده است تا آنها نحوه مقابله با حوادث را به خوبی بیاموزند
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.