رباب عزیزخانی روز دوشنبه در بازدید از این کتابخانه با بیان اینکه از بین جمعیت 877 نفری روستا، 560 نفر عضو کتابخانه عمومی هستند، اظهار کرد: در این روستا، شاهد اشتیاق شورانگیز کودکان، نوجوانان و جوانان به کتابخوانی و استفاده از منابع کتابخانه عمومی مرحوم حاج شیخ احمد مختاری ملاکندی هستیم.
وی از جمله برنامه های فرهنگی این کتابخانه ر، نشست های کتابخوان، جمع خوانی کتاب و قصه خوانی دانست و گفت: این برنامه به صورت هفتگی برای اعضای کتابخانه به اجرا در می آیند.
عزیزخانی، ساختمان قدیمی و فضای محدود کتابخانه را یکی از موانع موجود در توسعه کتابخانه عمومی روستای ملاکندی ذکر کرد و افزود: از طرف اهالی روستا قطعه زمین مناسبی برای ساخت ساختمان جدید کتابخانه اهدا شده که امیدواریم با مشارکت خیرین نیکوکار و اهتمام فرماندار پارس آباد شاهد احداث ساختمان جدید کتابخانه در سال آبنده باشیم.
به گزارش ایرنا از کتابخانه های عمومی اردبیل ، او نقش کتابخانه های عمومی را در توسعه فرهنگی و علمی مناطق روستایی، بسیار تاثیرگذار بیان کرد و گفت: بسیاری از کودکان و نوجوانان مستعد مناطق روستایی ، با شرکت در برنامه های کتابخانه ای و فرهنگی کتابخانه های عمومی و با راهنمایی کتابداران روستای موفق به شکوفایی استعدادهای خود و قدم گذاشتن در مسیر عرصه های مختلف علمی، هنری، ادبی و فرهنگی می شوند.
وی همچنین از تلاش های 'گلزار آفتابی' کتابدار سخت کوش کتابخانه عمومی روستای ملاکندی شهرستان پارس آباد قدردانی کرد و افزود: خیرین استان می توانند علاوه بر مشارکت در ساخت ساختمان جدید این کتابخانه، در خصوص اهدای کتاب و تجهیز کتابخانه نیز مشارکت کنند.
سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل زیر 10 دقیقه است.
وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ محسوب می شود و به گفته مسوولان فرهنگی دلیل اصلی آن نیز مربوط به گسترش رسانه های مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می باشد.
13 باب کتابخانه عمومی نهادی و هفت باب کتابخانه عمومی مشارکتی در اردبیل فعال است و در این کتابخانه ها به بیش از 17 هزار و 400نفر خدمات ارائه می شود.
امانت 6 ماهه کتابخانه های عمومی اردبیل بیش از 70 هزار نسخه است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.