فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: اصلاح رفتار ترافیکی و افزایش فرهنگ عمومی منجر به کاهش تصادفات جاده ای می شود.     به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، حجت فتاحی امروز در نشست با خبرنگاران استان اردبیل با بیان این مطلب افزود: درکاهش تلفات جاده ای عامل انسانی نقش اساسی دارد بطوریکه درصورت ایمن نبودن خودرو و جاده ها تنها عامل انسانی است که می تواند در کاهش تلفات جاده ای نقش اساسی ایفا کند. 
فرمانده پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد از سرنشینان عقب خودروهای سواری کمربند ایمنی را می‌بندند، اضافه کرد: بررسی اخیر نشان داده است که سرنشینان خودرو بیشترین تلفات مرگ و میر را در تصادفات اخیر به دلیل نبستن کمربند داشته‌اند. بطوریکه با اجرای طرح زمستانی که از 20 آذر تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت به شدت رصد و اعمال قانون خواهد شد. 
به گفته فتاحی ۸۲ درصد از رانندگان و ۷۹ درصد از سرنشینان جلو نسبت به بستن کمربند اهتمام دارند که در مقابل سرنشینان عقب به علت عدم توجه و هشدار رانندگان این مساله را رعایت نمی‌کنند.   وی با بیان اینکه 53 درصد مصدومان تصادفات جاده‌ای اردبیل در مسیر یا خود بیمارستان جان خود را از دست می دهند، افزود: این میزان در مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد بوده امیدواریم در این مورد تامل شود. 
رئیس پلیس استان اردبیل با اشاره به وضعیت تردد در جاده های استان گفت: در هشت ماهه سال جاری 61 میلیون و 140 هزار تردد در جاده‌های استان اردبیل انجام شده بطوریکه این تعداد  نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. 
وی  بیشترین تردد انجام شده ه استان را مربوط به محور اردبیل - آستار دانست.     فتاحی با بیان اینکه غیرایمن بودن جاده‌های شمال استان عامل تلفات ۵۰ درصدی تصادفات در جاده‌های استان را متوجه خود ساخته است، یادآور شد: انتظار می رود مسئولین استانی اهتمام ویژه ای به این موضوع  داشته و در راستای ایمن سازی جاده های استان تلاش کنند.
وی گفت: در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل پلیس راه اردبیل به خلخال با ۱۰ نفر کاهش، پارس‌آباد به مشگین‌شهر با ۷ نفر و اردبیل به سراب با ۳ نفر کاهش در رتبه‌های اول تا سوم کاهش تلفات در جاده‌های استان هستند. 
رئیس پلیس راه اردبیل به نصب ۱۵ دوربین ثبت تخلف در سالجاری در جاده‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود:  تعداد دوربین‌هایی که در سطح استان نسبت به ثبت سرعت وسایط نقلیه اقدام می‌کنند به ۲۸ عدد رسید بطوریکه۲۰ نقطه جدید در شمال استان نیز مکان‌یابی شده است که در صورت اتمام روند بررسی توسط دستگاه‌های ذی‌مدخل نصب خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.