مهندس اکبر بهنامجو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تفاهمنامه ای با بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس میلغ 80 میلیارد ریال اعتبار توسط استانداری اردبیل و 50 میلیارد ریال هم از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان اختصاص می یابد تا این مجموعه فرهنگی در موعد مقرر بهره برداری شود.
وی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز مجموعه باغ موزه استان اردبیل سال آینده به بهره برداری می رسد.
استاندار اردبیل گفت: در بازدیدی که از مجموعه باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل صورت گرفت این مجموعه در مکان خوبی با طرحی نو و منطبق با بافت منطقه احداث شده و از پیشرفت خوبی برخوردار است .
بهنامجو بیان کرد: احداث این مجموعه در استان اردبیل با هدف آشنایی نسل های آینده از فداکاری ها و رشادت های مردم استان در جنگ تحمیلی ضرورت داشت و برای تکمیل آن آماده مساعدت ویژه هستیم .
وی با اشاره به تاثیر این مجموعه در بحث گردشگری استان افزود: ظرفیت های استان اردبیل در بخش گردشگری بسیار بالا است و این طرح هم در جذب گردشگران داخلی و خارجی موثر خواهد بود .
استاندار اردبیل گفت: جانبازان، خانواده های شهدا و ایثارگران در جامعه ما از جایگاه بالایی برخوردار هستند و یک حقی بر جامعه ما دارند.
بهنامجو اضافه کرد: عزت و اقتدار ما حاصل ایثارگری های شهدا،صبر و تحمل خانواده ها ی شهدا و جانبازان است.
استان اردبیل در دوران دفاع مقدس 3هزار 400 شهید تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرد.
عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل از سال 89 آغاز شده بود و از سال گذشته شتاب گرفت ، این طرح در زمینی به مساحت 4.5هکتار با زیر بنای 6هزار و 500 مترمربع در چهار طبقه متشکل از آمفی تئاتر ،2 سالن مجزا ، کتابخانه ،گالری ثابت و بخش روایتگری و سایت اداری ساخته می شود.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.