به گزارش ایرنا ، بهنام بهشتی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نیر افزود: در 92 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در این استان به این افراد خدمات درمانی ارائه می شود.
وی گفت: 2 هزار معتاد هم در مراکز ان ای در مرحله درمان هستند.
وی افزود: بزودی همایش منطقه ای پیشگیری از مواد مخدر با حضور هفت استان در اردبیل برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: برای جلوگیری از کاشت شاهدانه در گلخانه ها بازدید مسوولان ذیربط به صورت مستمر از گلخانه های استان ادامه می یابد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل همچنین به برگزاری همایش های پیاده روی با خانواده در شهرهای استان اشاره کرد و افزود: این برنامه ها با هدف پیشگیری از مواد مخدر اجرا می شود.
بهشتی همچنین از صدور بخشنامه برای حضور دانش آموزان و دانشجویان هنگام صبح در باشگاههای ورزشی به صورت رایگان برای انجام ورزش های مختلف در آینده نزدیک خبر داد.
مهدی بخشی ، سرپرست فرمانداری نیر هم در این جلسه از منع ارائه قلیان به افراد زیر 18 سال توسط قهوه خانه های سنتی این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت مشاهده اینگونه موارد با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: دوره های مختلف آموزشی برای پیشگیری از مواد مخدر توسط نهادهای ذیربط برگزار می شود.
استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.