به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در نشستی با شهردار جدید خلخال و اعضای شورای اسلامی این شهر افزود: دریافت کمک های مالی دولتی توسط شهرداری برای تجهیز ، نوسازی و تقویت ناوگان آتش نشانی تنها در صورت ارائه طرح پیشنهادی از سوی شهرداری خلخال امکان پذیر است.
وی با اشاره به محدودیت اعتبارات و کمک های مالی و اعتباری دولت به شهرداری ها گفت: شهرداری یک نهاد غیر دولتی بوده و انتظار دارد شهردار جدید خلخال همراه اعضای شورای اسلامی این شهر برای افزایش درآمد مستمر و محلی شهرداری در ارتقای سطح خدمات شهروندی ارائه شده به مردم با تمام توان تلاش کنند.
وی اظهار کرد: با وجود محدودیت های اعتباری در دولت فرمانداری خلخال برای توسعه و عمران شهری کمک های اعتباری خود به شهرداری را افزایش داده است.
او افزود: در حالی که در سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی کمک شده به شهرداری خلخال جذب شد، امسال میزان جذب اعتبارات دولتی کمک شده به شهرداری به بیش از پنج میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی گفت: دولت با هدف رفع مشکل مالی و پرداخت طلب شهرداری ها در سال جاری 27 میلیارد ریال اعتبار بصورت اوراق خزانه در اختیار شهرداری خلخال قرار داده و این در حالی است که 25 میلیارد ریال اعتبار از محل دریافت پروانه احداث برج بنیاد مسکن به اعتبارات سال جاری شهرداری این شهر کمک شده است.
بابایی نظارت بر نحوه اجرای پروژه های عمرانی شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی خلخال را از وظایف ذاتی فرمانداری دانست و افزود: بی دقتی و عدم نظارت بر پروژه های عمرانی احتمال دوباره کاری و حیف و میل بیت المال را افزایش می دهد.
بابایی همچنین از آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی سایت بازیافت زباله ها در خلخال خبرداد و گفت: راه اندازی محل جدید دفن زباله های خلخال از سوی شهرداری تنها در صورت ارائه گزارش تایید زیست محیطی مکان مورد نظر از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط امکان پذیر است.
وی همدلی ، وحدت و وفاق مسوولان دستگاه های اجرایی و صداقت در گفتار با مردم را از جمله عوامل موثر در پیشرفت و آبادانی منطقه ذکر کرد و افزود: ارائه اطلاعات نادرست به مردم از سوی هر مسوولی نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی تلقی شده و با مسوول متخلف بشدت برخورد خواهد شد.
فاطمه جوادی ، شهردار خلخال نیز در این نشست اجرای طرح شهردار محله و راه اندازی انجمن های محلی ، تکمیل پروژه های عمرانی نیمه کار از جمله پل اللرباغی ، گشایش گره کور منطقه قلعه باشی ، راه اندازی سایت جدید دفن زباله های شهر ، تجهیز و تقویت ناوگان فرسوده آتش نشانی و اجرای جشن ها و برنامه های نشاط اور در مناسبت های مختلف برای افزایش نشاط اجتماعی را از جمله برنامه های در دست اقدام در شهرداری اعلام کرد.
خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.