به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی روز شنبه در این بازدید گفت: از تلاش استاندار در رسیدگی به مشکلات واحد های تولیدی قدردانی می کنم و در هر مرحله از پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی لازم باشد آماده هستم شخصا وارد عمل شوم.
وی افزود: صدا و سیما و رسانه ها باید در اطلاع رسانی و معرفی واحدهای تولیدی موفق که توانسته اند اشتغال صدها نفر از جوانان این استان را فراهم آورند تلاش کنند.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: تامین روزی حلال جهاد در راه خداست و خدای متعال دوست دارد که بنده اش را در راه کسب حلال در رنج و زحمت ببیند.
وی ادامه داد: کسانی که زمینه اشتغال و تامین روزی حلال فرزندان این مرز و بوم را فراهم آورده اند بزرگترین کار حسنه انجام داده و موجب رضایت پروردگار شده اند.
آیت الله عاملی با تحسین اقدام کریم انصاری فرد بازیکن اردبیلی تیم ملی فوتبال در سرمایه گذاری فاز 2 کارخانه فولاد نورد اردبیل بیان کرد: از فرزندان استان که صاحب ثروت و سرمایه هستند بویژه آقای علی دایی نیز انتظار داریم اقدام مشابه در جهت رونق تولید استان و اشتغال زایی جوانان بیکار استان انجام دهند.
اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل هم در این بازدید گفت: اشتغال و حل مشکلات واحدهای تولیدی اولویت اصلی و محور همه برنامه های استان خواهد بود و امیدواریم به پشتوانه نماینده ولی فقیه در استان بتوانیم مشکلات اشتغال استان را مرتفع کنیم.
وی افزود: بازدید از واحدهای تولیدی موجب آشنایی با مشکلات می شود طوری که در چند روز اخیر مشکل زمین واحد بزرگ اتوبوس سازی استان در بازدیدی مرتفع شد و امیدواریم با پیگیری های به عمل آمده تسهیلات بانکی این واحد اشتغال زایی و واحدهای مشابه نیز مرتفع شود.
انصاری فرد ، مدیر مجتمع فولاد سپهر سبلان اردبیل هم با بیان گزارشی از فعالیت این واحد تولیدی گفت: مجتمع فولاد اردبیل با حمایت مالی بنیاد برکت ، در حال حاضر روزانه300 تن شمش آهن با اشتغال زایی 247 نفر تولید می کند.
وی افزود: حقوق و مزایا و بیمه کارگران این مجتمع به روز ، منظم و طبق قانون کار پرداخت می شود.
مدیر مجتمع فولاد سپهر سبلان اردبیل با اشاره به افزایش تولید شمش آهن بیان کرد: در صورت تامین برق مورد نیاز اشتغال زایی این واحد به تعداد 60 نفر و تولید شمش آهن تا 30 درصد افزایش خواهد یافت.
او از سرمایه گذاری کریم انصاری فرد بازیکن تیم ملی فوتبال در فاز دوم مجتمع فولاد سپهر اردبیل با نام فولاد نورد خبر داد و گفت: در این واحد نیز با تولید تیر آهن 300 نفر مشغول به کار می شوند.
انصاری فرد ابراز امیدواری کرد در صورت تامین برق مورد نیاز و تسهیلات بانکی ، کارخانه فولاد نورد اردبیل تا 18 ماه آینده راه اندازی شده و به بهره برداری برسد.
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند، پارسال حدود 240 طرح و واحد تولیدی راکد استان با استفاده از تسهیلات دولتی فعال شدند.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.