به گزارش ایرنا ، بارش ملایم و مداوم باران در حالی از امشب در اردبیل آغاز شده که این منطقه طی نیمه اول آبان امسال روزهای کم بارشی را سپری کرده و برخلاف سال های معمول به خاطر حاکمیت جریان کم فشار و وزش گرم باد (گرمیج) هوا بطور نسبی گرم بوده است.
از عصر امروز (چهارشنبه) پیشانی یک ناوه بطور نسبی فعال و عمیق با گذر از روی دریای سیاه از مرزهای شمالغرب وارد ایران زمین شده که اثرهای آن در اردبیل و به ویژه در مرکز ، شرق و شمال این استان به شکل تراکم ابر و مه ، بارش باران ، وزش باد از جانب شمال شرق و کاهش دما پدیدار شده است.
این ناپایداری ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه ادامه می یابد و اوج بارش ها برای پنجشنبه برابر با اربعین حسینی و به خصوص برای شمال و نواحی شرقی منتهی به گیلان و در بلندی های بالای 1400 متر به شکل برف انتظار می روند.
شنبه پیش رو بارش ها در منطقه اردبیل متوقف شده ولی هوا همچنان سرد و ابری خواهد بود و دوباره از عصر همین روز موج دیگری در این استان فعالیت خود را با برف و باران آغاز می کند که در روز یکشنبه بیشترین اثر بارشی آن محدود به نیمه شرقی این استان خواهد بود.
دمای هوای اردبیل در چهارشنبه شب هشت درجه سانتیگراد بالای صفر است و در شهرستان های نمین ، سرعین ، نیر و گرمی نیز بارش باران آغاز شده است.
اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه هواشناسی به ساکنان منطقه به ویژه در جلگه گرمسیری مغان در شمال درباره وقوع بارش های رگباری سنگین و احتمال سیلاب و آب گرفتگی های مقطعی در 2 روز آینده هشدار داده و خواستار رعایت موارد ایمنی شده است.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از وضعیت هوایی بسیار متغیر برخوردار است و ریزش برف و هوای سرد در سال های معمول از نیمه دوم آبان ماه به بعد منطقه را در بر می گیرد.
6019/6016
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.