به گزارش ایرنا،محسن مومنی روز سه شنبه در آئین نکوداشت استاد امیر فردی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد افزود: استادان و فرهیختگان برجسته بزرگترین سرمایه های ملت هستند و می توانند در توسعه پایدار و فرهنگی جامعه نقش بزرگی داشته باشند .
وی اضافه کرد: استادفردی که یکی از مفاخر کشور است توانست خدمات ارزنده ای را در ادبیات داستانی و انقلاب انجام دهد .
رئیس حوزه هنری کشور بابیان اینکه فردی بنیانگذار ادبیات داستانی هستند افزود: تواضع ،سختکوشی ،تدین از خصایص بارز وی بود که این خصایص در آثار وی کاملا مشهود می باشد.
مومنی افزود: استاد فردی معتقد بود که ادبیات انقلابی باید از مسجد برخیزد .
وی ادامه داد: مرحوم فردی در سال 1377 در تشکیل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و در سال 1378 در تشکیل انجمن قلم ایران حضور موثر داشت و در سال 1381 به مناسبت بیستمین سال سردبیری اش در کیهان بچه ها ،مراسم بزرگد اشتی با عنوان بیبست سال عاشقی برگزار شد و در همان سال برای حضور دوباره در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از او دعوت به عمل آمد .
رئیس حوزه هنری کشور بیان کرد: مرحوم فردی بعد از 20 سال جدایی از حوزه با عنوان مدیر کارگاه قصه و رمان به خانه هنر انقلاب بازگشت و در سمت جدیدش تلاش گسترده ای برای رونق دادن به 'ادبیات انقلاب اسلامی 'آغاز نمود که در ادامه منجر به شکل گیری جشنواره داستان انقلاب اسلامی شد .
مومنی بیان کرد: استان اردبیل از جمله استان هایی است که بیشترین اهمیت را به مفاخر خود می دهند و علاقه بیشتری به مفاخر خود از جمله مرحوم فردی دارند .
استاد فردی ‌پنجم مهر ماه سال ۱۳۲۸ در روستای قره تپه شهرستان نیر در نزدیک اردبیل چشم به جهان گشود و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ دارفانی را وداع گفت.
اثار و کتاب های ارزشمندی چون 'آشیانه در مه '، 'سیاه چمن'، 'اسماعیل'، 'گرگ سالی' از جمله آثار استاد فردی است که همین اثرها نام وی را بعنوان امیر ادبیات انقلاب جاودان کرده است .
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.