به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام امیر رشتبری روز دوشنبه در جلسه ستاد نماز جمعه خلخال افزود: پس از گذشت سال ها از آغاز ساخت مصلای نماز خلخال هیچ اعتباری برای تکمیل این پروژه نیمه کاره در طول سالیان گذشته تخصیص نیافته و پس از گذشت 6 سال از اقامه نماز جمعه در طبقه پارکینگ مصلا چهار میلیارد ریال بدهی پیمانکار مجری پروژه امسال پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: محل فعلی اقامه نماز جمعه که طبقه پارکینگ مصلای نماز جمعه است در هیچ شرایط شایسته مردم مومن ، متدین و نمازگزاران نیست.
وی گفت: سیستم های گرمایشی و سرمایشی ، صوتی و نور محل برگزاری نماز دارای اشکالات فنی بسیار و غیر قابل اصلاح بوده و این امر موجب رنجش نمازگزاران از وضعیت محل برگزاری نماز جمعه شده است.
امام جمعه خلخال تشریح کرد: پس از گذشت سال ها از آغاز ساخت مصلای نماز جمعه این شهر هیچ گونه اعتباری از هیچ منبع اعتباری ملی و استانی برای تکمیل طبقات فوفانی پارکینگ مصلا تخصیص نیافته و این پروژه نیمه کاره رها شده است. او اظهارامیدواری کرد برای تکمیل این پروژه مذهبی ، فرهنگی و اجتماعی منطقه مسوولان اجرایی استان اردبیل پا پیش گذاشته و به همراه نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس برای تامین و جذب اعتبار تکمیل این پروژه نیمه تمام تلاش کنند.
او گفت: همان طوری که مردم شهرستان خلخال از گذشته در بسیاری از امکانات و اعتبارات مظلوم واقع شده اند بنظر می رسد در بحث اعتبارات تکمیل مصلای نماز جمعه این شهر نیز که جز ضروریات است مظلومیت گذشته شامل حال مردم در این پروژه نیز می شود.
او اظهار کرد: امروزه پرداختن به مسائل فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از مهم ترین وظایف اعضای ستاد نماز جمعه خلخال است که انتظار می رود اعضای این ستاد با ارائه برنامه های فرهنگی دارای قابلیت اجرا به معاونت های چهارگانه ستاد به تقویت بنیه اعتقادی و فرهنگی جامعه در سنگر محکم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن کمک کنند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.