به گزارش ایرنا ، رضا عبداللهی روز چهارشنبه در آئین روز روستا در شهرستان مشگین شهر گفت: بانوان روستایی و عشایر و آن دسته از بانوانی که در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند می توانند با مراجعه به صندوق خود را بیمه کنند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به توسعه بیمه های اجتماعی دارد و معادل 2 برابر حق بیمه پرداختی بیمه گذار را دولت تقبل می کند.
وی گفت: قبلا شرط بازنشستگی در صندوق داشتن حداقل 65 سال سن و 15 سال سابقه بیمه بود که اخیرا با پیگیری دولت و مصوبه مجلس شورای اسلامی افراد دارای 70 سال با 10 سال سابقه بیمه می توانند از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند.
عبداللهی اظهار کرد: هم اکنون در استان اردبیل حدود یک هزار بیمه گذار صندوق مشمول این مصوبه می باشند که حدود نیمی از آن مربوط به شهرستان مشگین شهر می باشد.
او استفاده از مزایای بازنشستگی از کارافتادگی و مستمری را از مزایای صندوق برشمرد و افزود: یک هزار و 250 نفراز مزایای مستمری و کار افتادگی بهره مند می باشند.
46 هزار و 500 نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان اردبیل هستند و این استان با پوشش 36 درصدی جامعه هدف رتبه هشت کشوری را دارد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.