به گزارش ایرنا ، اقبال عباسی روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل افزود: دولت با حمایت از طرح تکاپو و شرکت های دانش بنیان زمینه و بستر خوبی را در این زمینه فراهم کرده و ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی هم اقدام های عملی در این راستا انجام دهند.
وی با بیان اینکه دولت متولی سیاست گذاری و زمینه سازی جهت ایجاد و‌ تثبیت اشتغال است اظهار کرد: دولت بستر و امکانات لازم را برای اشتغال ایجاد می کند و بخش خصوصی باید از این امکانات برای ایجاد فرصت های شغلی استفاده کند.
سرپرست استانداری اردبیل افزود: دولت تدبیر و امید حمایت از سرمایه گذاران را با هدف مبارزه با معضل بیکاری در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
عباسی درباره رسته های مصوب شده برای اشتغالزایی افزود: رسته های شغلی ملی و اختصاصی مورد تایید است و دستگاه های اجرایی باید اولویت ها را مشخص و به تهران ارسال شود.
وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی ظرف یک هفته باید در باره اولویت های رسته هابه تفاهم رسیده و برای تایید نهایی مصوب شود.
سرپرست استانداری اردبیل ایجاد پارک علم و فن آوری را در استان یادآور شد و گفت: پارک علم و فن آوری در گذشته ردیف اعتباری نداشت ولی امسال 10 میلیارد ریال ردیف اعتباری مصوب شد و 520میلیارد ریال هم برای اجرای طرح ها در قالب یک برنامه پنجساله تصویب شده است که می تواند تحول عظیمی را در استان ایجاد کند.
عباسی با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان بیان کرد: دولت به شرکت های دانش بنیان بها داده است و در برخی از استان ها حتی شهرک های دانش بنیان راه اندازی شده است .
وی درباره اشتغالزایی در حوزه گردشگری استان افزود: اشتغالزایی در حوزه گردشگری هم باید بیشتر مد نظر باشد چرا که با ایجاد شرکت های تورگردانی و ورزش های زمستانی می توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد.
در این جلسه 6رسته صنایع چوبی ،صنایع ساختمانی و معدنی ،مجموعه های اقامتی ،گردشگری سلامت و درمان ،خدمات ورزشی و تندرستی و خدمات حمل و نقل برای ایجاد اشتغال در استان مصوب شد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.