همزمان با ایام محرم حسینی و به همت نهادهای مردمی طرح پاکبانان محرم در اردبیل آغاز شد
.

به گزارش ایسنا، در این طرح که برای سومین سال متوالی در اردبیل و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در مرکز شهر برگزار می شود بیش از از 400 نفر از فعالان محیط زیست و علاقمندان به طبیعت در قالب تشکل های مردم نهاد و مجموعه دیدبان طبیعت گردهم آمدند تا نسبت به پاکسازی و نظافت عمومی شهر و مسیرهای عزاداری امام حسین(ع) اقدام کنند.
سرپرست استانداری اردبیل در آغاز این طرح اظهار کرد: خوشحال هستیم که در یک حرکت فراگیر عمومی این طرح به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده تا عامه هموطنان با مشارکت در این طرح نسبت به نظافت و پاکسازی شهر و محیط اطراف خود اقدام کنند.
اقبال عباسی با موفق ارزیابی کردن طرح پاکبانان محرم در طی سه سال اخیر خاطرنشان کرد: ما خوشحال هستیم که الگویی را به صورت ملی در قالب این طرح مطرح کردیم که در شهرهای مختلف چنین حرکت اجتماعی و فراگیر عمومی با هدف فرهنگسازی در توجه به محیط زیست و ارتقای آگاهی ها برای نظافت عمومی فراهم شده است.
شهردار اردبیل نیز در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: برای سومین سال متوالی است که طرح پاکبانان محرم در اردبیل برگزار می شود که به یک جریان فراگیری تبدیل شده که از همه گروه های جامعه، پزشکان، مهندسان، بازاریان، جوانان و اقشار مختلف در این طرح حضور پیدا کرده تا نسبت به آراستگی و پاکیزگی شهرشان به ویژه در ایام عزاداری حسینی کمک کنند.
حمید لطف اللهیان با بیان اینکه باید در اردبیل تولید، نگهداری و جمع آوری و دفن زباله به درستی مدیریت شود گفت: ما در قالب طرح پاکبان در ایام محرم سعی داریم تا همراه با مردم ننسبت به جمع آوری به موقع زباله اقدام کرده و با همکاری شهرداری نسبت به دفن این پسماندها اقدامی سریع و به موقع انجام شود تا در مسیرهای عزاداری به ویژه میهمانان و گردشگرانی که حاضر می شوند اقدامی مناسب انجام شود.
رئیس شورای شهر اردبیل نیز با مطلوب ارزیابی کردن طرح پاکبان محرم در سال های اخیر به حضور اقشار مختلف در این طرح و استقبال آنها در اجرای موفق این طرح اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم امسال نیز با روند مناسب و
مطلوبی که تشکل های مردم نهاد در اجرای این طرح از همه صنوف در پیش گرفته اند موفقیت اجرای طرح پاکبانان محرم را شاهد باشیم.
علیرضا پوستی افزود: نظیر این اقدام در کشورهای مختلف و با همت انجمن ها و تشکل های مردم نهاد انجام می شود و ضرورت دارد در شهر اردبیل نیز به صورت خودجوش در اجرای چنین طرح هایی همه آحاد مردم و جامعه بدون توجه به طبقه اجتماعی خود حضوری فراگیر و فعال در اجرای آن داشته باشند.
مراسم نمادین طرح پاکبانان محرم امسال نیز با حضور مسئولان در مسیرهای عزاداری آغاز شد و در قالب این طرح تشکل های مردم نهاد از اقشار مختلف سعی می کنند در روز تاسوعا و عاشورا نسبت به جمع آوری زباله و ظروف یکبار مصرف اقدام کرده و نسبت به آراستگی شهر اقدامی عملی را انجام دهند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.