به گزارش ایرنا ، محسن حسینی مقدم روز یکشنبه در بازدید از هنرستان شهید کلانتری مشگین شهر افزود: تاکنون بیش از 35 درصد از دانش آموزان واجد شرایط کشور در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود در روزهای آینده با تکمیل پروسه ثبت نام این میزان افزایش یابد.
وی گفت: امسال 13 میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی وارد مدارس کشور شدند که از این تعداد 7.5 میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی ، سه میلیون متوسطه اول و 4.5 میلیون نفر دانش آموزان مقطع متوسطه دوم می باشند.
وی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال و بر اساس ابلاغ ریاست جمهوری مهارت آموزی در وزارت آموزش و پرورش در اولویت کاری قرار گرفته و نحوه آموزش باید طوری باشد که هنرجویان بتوانند پس از فارغ التحصیل شدن وارد بازار کار شوند.
او افزود: هم اکنون دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش مشغول تدوین طرحی جامع می باشد که بر اساس آن تا پنج سال آینده تعداد هنرجویان از 38 درصد فعلی به 50 درصد افزایش یابد.
وی گفت: امسال علاوه بر اختصاص 540 میلیارد ریال کمک دولتی برای تجهیز هنرستان های کشور 2 هزار میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت 2 درصد از درآمد حاصله از فروش گاز نیز برای توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش در نظر گرفته شده است .
وی از استان اردبیل به عنوان استان پیشرو در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش نام برد.
امسال 230 هزار دانش آموز در سه هزار و 395 مدرسه استان اردبیل مشغول تحصیل علم شدند.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.