به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز یکشنبه دربازدید از کارگاه آموزش فرشبافی این طرح افزود: طرح چابک بافت تولید فرش دست بافت با سرمایه گذاری بنیاد فرش نوین ایران وچهار شرکت مشهور تولید فرش های دستبافت کشوردرسه شهرستان در سه استان اجرا می شود و در استان اردبیل شهرستان خلخال برای این منظور انتخاب شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون در زمانی کمتر از یک ماه 397 نفر برای مشارکت در این طرح و طی دوره های آموزشی ثبت نام کرده اند و با ایجاد 14دار قالی مشغول آموزش می باشند.
استاندار اردبیل با اشاره به تفاهم نامه شرکت سرمایه گذار (شرکت رسام عرب زاده ) و فرمانداری خلخال برای ایجاد زمینه اشتغال یک هزار بافنده فرش در این شهرستان گفت: براساس این تفاهم نامه ظرف دوماه ظرفیت ایجاد اشتغال برای بافندگان فرش در خلخال فراهم شده وسرمایه گذار طرح متعهد به پرداخت حقوق ماهانه بر اساس قانون کار و نیز پرداخت حق بیمه فرش بافان شده است.
در این بازدید فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز گفت: تفاهم نامه سرمایه گذار مجری طرح چابک تولید فرش دست بافت خلخال با استان اردبیل دستگاه در جلسه ای که روز سه شنبه هفته جاری با حضور استاندار اردبیل در تهران برگزار می شود نهایی خواهد شد.
وی گفت: شرکت کنندگان در این طرح پس از گذران یک دوره آموزش کوتاه مدت در کارگاه های تولیدی مترکز فرش ویا به صورت تک بافت درمحل سکونت خود اقدام به بافت وتولید فرش با استفاده از جدیترین روش فرش بافی خواهند کرد.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل واقع می باشد. مناطق روستایی این شهرستان دارای بافندگان فرش بیشماری می باشد و هم اکنون نیز به صورت پیمانکاری برای سرمایه گذاران فرش تولید می کنند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : گیتی موسی زاده
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.