فیروز مهدی زاده روز یکشنبه در مجمع عمومی انجمن خیرین مسکن ساز استان افزود: 24 واحد در شهرک کاشانی با پیشرفت فیزیکی 87 درصد و 12 واحد در روستای آراللوی کوچک با پیشرفت فیزیکی 53 درصد در مجموع با 14میلیارد و 600میلیون ریال احداث می شود که در صورت مساعدت و حمایت افراد نیکوکار و مسوولان استان پیش از فرارسیدن فصل برف و سرما بهره برداری می شود.
او گفت: تاکنون 76 واحد مسکونی با اعتباری حدود 31 میلیارد ریال در شهرهای اردبیل و نمین احداث و به افراد واجد شرایط واگذار شده است. وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های بالقوه استان می توان با حمایت و همکاری خیرین در سایر شهرستان ها و روستاها نیز اقدام مشابه انجام داد.
وی همچنین با اشاره به توجه برخی از مسوولان استان و مردم نیک اندیش استان از دریافت 754 مترمربع زمین در شهر اردبیل ، خرید و اجرای تک واحدی به ارزش 2 میلیارد ریال برای 13 واحد خبرداد و افزود: تفاهم نامه ای با دکتر پاکدل خیر علاقمند به کارهای خیر در استان به یاد و نام 72 تن شهید کربلا با انجمن خیرین مسکن سازاستان منعقد شد.
وی گفت: قرار است این خیر به ازای دریافت تسهیلات برای احداث و تکمیل واحدهای متقاضیان واجد شرایط طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با همکاری بانک مسکن استان نسبت به بازپرداخت اقساط اقدام کند که تاکنون چهار خانوار مورد عقد قرارداد قرار گرفته و مابقی در دستور کار انجمن است.
وی تصریح کرد: علاوه بر تهیه سبد کالای ضروری خانوار بی بضاعت که خارج از حوزه وظایف انجمن خیرین مسکن ساز است نسبت به تامین کمک هزینه احداث ، خرید و یا تعمیر 33 واحد کم درآمد به ارزش 320 میلیون ریال ، تامین بخشی از هزینه رهن و اجاره منزل 27 خانواده با یک میلیارد و 300میلیون ریال و کمک به تجهیز واحدهای مسکونی به تعداد 20 واحد با ارزش ریالی 120میلیون ریال اقدام شده است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد مسکن اردبیل ، مهدی زاده همچنین انعقاد قرارداد و تفاهم نامه بین بنیاد مستتضعفان ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، بهزیستی و انجمن خیرین مسکن ساز استان در راستای تامین مسکن 24 خانواده زیرپوشش و دارای 2 معلول را با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 330 میلیون ریال را جز مهم ترین برنامه این دستگاه ها ذکر کرد.
او افزود: تفاهم نامه مشابهی با کمیته امداد امام برای تامین مسکن 100 خانواز زیرپوشش و یک تفاهم نامه با بانک قرض الحسنه مهر ایران برای پرداخت مستمری برای 150 خانوار نیازمند بی سرپناه و یک تفاهم نامه با اتحادیه فرش سبلان اردبیل با هدف اقتصاد مقاومتی در راستای توانمند سازی بانوان بی سرپرست یا بدسرپرست و کمک به مسکن معیشت محور به تعداد 27 نفر از بانوان را آموزش مقدماتی ارائه شده است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.