به گزارش ایرنا، عبدالقیوم قلی‌پوری روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اردبیل افزود: پارک علم وفن آوری استان اردببل در سه سطح داخلی ،ملی و بین المللی فعالیت دارد و راه اندازی تکنو پارک در باکو هم از جمله فعالیت های بین المللی آن است تا از این طریق مدل های مختلف علم و فن آوری با کمترین هزینه در آن کشور ارائه دهیم .
وی اظهارکرد: ماموریت اصلی پارک علم وفن آوری تجاری سازی است و دست یافتن به بازارهای خارجی مدنظر ماست و امید می رود در سال 97 بتوانیم یک نمایشگاه بین المللی علم وفن آوری در اردبیل برگزار کنیم.
وی با اشاره به راه اندازی شرکت های دانش بنیان در استان اردبیل افزود: در حوزه نرم افزاری بیش از 20 شرکت دانش بنیان راه اندازی شده و بیش از 80 واحد فن آور هم برای دریافت گواهی شرکت دانش بنیان ثبت نام کردند.
قلی پوری بیان کرد: در حال حاضر 54 واحد فن آور در پارک علم و فن آوری اردبیل مستقر شده و در تلاش هستیم مراکز رشد تخصصی را در استان تقویت دهیم .
وی اظهار کرد: شرکت های دانش‌بنیان و تولیداتی از این قبیل نقش بسیار حائز اهمیتی در اشتغالزایی اردبیل دارند که امیدواریم دانشگاهیان و جوانان با راه‌اندازی شرکتای دانش‌بنیان بتوانند در راستای ایجاد ارزش افزوده و ثروت در استان فعالیت کرده و برای خود و جوانان اشتغال ایجاد کنند.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: به منظور کیفی‌سازی تولیدات و داشتن ارتباطی تنگاتنگ با بازارهای جهانی نیاز است تا دو اصل مهم تجازی‌سازی و انبوه تولید در دستور کار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.
قلی پوری در خصوص راه اندازی مراکز رشد اقماری در استان افزود: را ه اندازی این مرکز در شهرستان ها جزو برنامه های پارک علم و فن آوری استان است و در این ارتباط با فرمانداری پارس آباد و نمین برای راه اندازی مرکز رشد در این 2 شهرستان مذاکره شده که در صورت فراهم شدن زیر ساخت های لازم مرکز رشد در این 2 شهرستان راه اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال سه مرکز رشد از قبیل مرکز رشد جامع ،مرکز رشد تخصصی کشاورزی و مرکز رشد پیام نور در استان راه اندازی شده است .
وی از ایجاد زون فن آوری در پارک علم وفن اوری خبر داد و افزود: زون فن آوری به خاطر توسعه دامنه فعالیت ها برای پارک علم وفن آوری تعریف شده و از قوانین منطقه آزاد تجاری و صنعتی بهره مند است .
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در خصوص راه اندازی نمایشگاه دایمی پارک افزود: این نمایشگاه در ساختمان شماره یک در زیر زمینی به مساحت 250 متر مربع راه اندازی شده و درهفته دولت افتتاح می شود .
پارک های علم و فنّاوری به عنوان یکی از مهمترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکتهای دانش بنیان است که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت های فنّاوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه، افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت مؤسسات متکی بر فناوری است.
اهم این فعالیت ها شامل نیازسنجی، ایده پردازی، تحقیق و توسعه، طراحی مهندسی، نمونه سازی، طراحی صنعتی، استانداردسازی، تدوین دانش فنی، ثبت مالکیت فکری، تجاری سازی، انتقال فناوری، فروش و پشتیبانی بعدی برای تحقق محصولات فناوری در عرصه تولید صنعتی و همچنین عرضه سایر خدمات تخصصی می‌باشد. همکاری های بین‌المللی برای استفاده از تجارب جهانی و همچنین حضور موثر در بازارهای فنّاوری جهان از اهداف راهبردی پارک های علم و فنّ آوری است
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.