اکبر طوبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت تدبیر و امید توسعه و عمران و آبادی در روستاها بیشتر مورد توجه قرار گرفت و به بیش از سه هزار نفر در روستاهای استان 283 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی پرداخت شد.
وی بیان کرد: تقویت زیرساخت ها با هدف افزایش تولید، استفاده از سرمایه انسانی روستاییان ، آموزش های کاربردی با هدف تولید ، سرمایه گذاری با هدف افزایش تولید و اشتغال ، ساماندهی انواع سرمایه ها ، تقویت و زیبا سازی کالبد روستاها ، توسعه تولیدات کشاورزی ، صنایع تبدیلی ، صنعتی ، گردشگری و خدماتی ، مدیریت مردمی و کاهش تصدی گری دولت ، بهبود زندگی روستاییان با افزایش شاخص های رفاه و آسایش از جمله اهداف و اقدامات لازم برای توسعه روستایی می باشد.
طوبی اجرای طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها را یادآور شد و گفت: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی ، توسعه اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان، طرح کشت زعفران در 80 روستای محروم شهرستان گرمی در سطح 350 هکتار و با اشتغالزایی 340 نفر وارد فاز اجرایی شده که می تواند اقتصاد این روستاها را متحول کند.
وی حمایت از طرح های مشارکتی و غیرمشارکتی قابل اجرا در روستاهای استان، شناسایی و اجرای برنامه 'هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه '، حمایت از مشاغل صنایع دستی منحصر به هر روستا و حمایت از طرح های کارآفرینی خرد وکوچک را از جمله برنامه های توسعه ای روستایی عنوان کرد وگفت: با اجرای طرح های مشارکتی می توان شاهد رشد وتوسعه کارآفرینی در روستاها بود.
مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل با اشاره به افتتاح طرح های روستایی در هفته دولت افز ود: در این هفته شاهد افتتاح 118 طرح روستایی از محل اعتبارات داخلی دهیاری ها به مبلغ 72 میلیارد ریال خواهیم بود .
طوبی گفت: این طرح ها شامل جدول گذاری ، شن ریزی ،آسفالت معابر ،تکمیل طرح های هادی ،احداث غسالخانه ،حصارکشی گورستان و احداث ساختمان دهیاری ها در سطح استان می باشد
وی بیان کرد: در هفته دولت همچنین تعداد پنج دستگاه آتش نشانی و 6دستگاه کمپرس تحویل دهیاری های استان می شود .
مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل در خصوص آسفالت ریزی روستای شام اسبی افزود: حدود 10 هزار متر مربع از کوچه های شام اسبی آماده آسفالت ریزی شده است بطوریکه سال گذشته هم عملیات آسفالت 13 هزار متر مربع هم در این روستا توسط دهیاری شام اسبی اجرایی شد .
براساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزارو 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.
تاکنون 873 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار استان راه اندازی شده که 407 هزار و 495 نفر جمعیت روستایی آن را پوشش می دهد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.