مجید خدابخش استاندار اردبیل در آیین افتتاح گازرسانی به این روستاها در مسجد روستای قزل قیه بخش هیر شهرستان اردبیل گفت: تا سال92 تنها 400 روستای استان اردبیل دارای گاز طبیعی بودند اما دولت تدبیر و امید در چهارسال گذشته به 561 روستا گازرسانی کرده است.
وی بیان کرد: تا پایان سال جاری تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
استاندار اردبیل با اشاره به ضروت گسترش تولید محصولات کشاورزی و دامی در روستاها گفت: دولت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت از راه اندازی واحدهای تبدیلی کوچک در حوزه کشاورزی و دامی در روستاها حمایت می کند.

** بهره مندی و آغازعملیات اجرایی گازرسانی به ٨هزار و٣٠٠ خانوار روستایی در استان اردبیل
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز گفت: با گازرسانی به این تعداد روستا ٨هزار و ٣٠٠ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده و یا خواهند شد.
فیروز خدابی افزود: گاز رسانی در دولت یازدهم در استان اردبیل سرعت گرفته و در حالی که تا سال ٩٢ تعداد روستاهای گاز داراستان ٤٠٠ مورد بود این میزان هم اکنون به ٩٦١ مورد رسیده است.
وی افزود: دردولت تدبیر وامید ٥٦١ روستای استان گازدار شدند که با این میزان شاهد رشد ١٤٠ درصدی نسبت به سال ٩٢ هستیم.
خدایی با اشاره به حجم شبکه گذاری گاز افزود: در چهار سال گذشته ٢هزار و ٩٣٠ کیلومترعملیات شبکه گذاری اجرا شده که رشدی ٥٤ درصدی نسبت به سال ٩٢ داشته است.
وی بیان کرد: تا سال ٩٢ در استان اردبیل ٣٢٥ هزار مشترک شهری و روستایی از گاز طبیعی بهره مند بودند که این میزان هم اکنون به ٤٣٢ هزار مشترک رسیده است.
خدایی گازرسانی به واحد های صنعتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: میزان بهره مندی واحد های صنعتی از گاز طبیعی تا سال ٩٢ ؛ تعداد ٩٧٦ واحد بود که این تعداد هم اکنون به یک هزار و ٣٠٠ واحدرسیده است.
وی افزود: در حال حاضر ٩٧ درصد خانوارهای استان اردبیل از نعمت گاز بهره مند هستند و امسال اردبیل بعنوان استان سبز در کشور معرفی خواهد شد.
عملیات گازرسانی به 100 روستای استان اردبیل با صرف 225 هزار میلیارد ریال اجرایی شده و برای گازرسانی به 147 روستا نیز 320 هزارمیلیارد ریال اعتبار صرف خواهد شد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.