مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: تا پایان امسال تمامی شهرهای استان اردبیل به سیستم نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز می‌شوند. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، بهروز رزمی در نشست مشترک خبری مدیران حوزه آی‌سی‌تی استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل پنج اداره کل مسئولیت حوزه آی‌سی‌تی را بر عهده دارند که شامل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، پست، پست بانک، اداره کل ارتباطات و زیرساخت‌ها و اداره کل تنظیم مقرارت رادیویی است که به صورت فعالانه در حوزه‌های مختلف اقدامات مثبتی را انجام می‌دهند. 
وی با بیان اینکه شرکت ارتباطات سیار با برند همراه اول، شرکت مخابرات متولی تلفن ثابت و شرکت‌های زیرمجموعه آنها از ایرانسل گرفته تا رایتل زمینه‌ساز ارائه خدمات در قالب 12 اپراتور به مردم هستند، افزود: اصلی‌ترین نیاز شهرها و مناطق روستایی استان تلفن ثابت است به طوری که اکثریت مناطق شهری و روستایی استان اردبیل از تلفن ثابت بهره‌مند هستند.   مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در حوزه تلفن همراه از 27 شهر استان اردبیل در 22 شهر پوشش تلفن همراه وجود دارد که تا پایان امسال قرار است در تمامی شهرهای استان اردبیل پوشش 3G و 4G فورجی را به عنوان نسل سوم و چهارم شاهد باشیم. 
رزمی تصریح کرد: در حوزه اینترنت پرسرعت از هزار و 800 روستای استان که هزار و 600 روستا داری سکنه است تاکنون 934 روستای استان اردبیل از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند. 
وی بیان کرد: در 500 روستا نیز تا پایان سال 97 اینترنت پرسرعت راه‌اندازی خواهد شد که پیش‌بینی می‌کنیم در مجموع تا پایان سال 97، هزار و 450 روستای استان اردبیل از اینترنت پرسرعت استفاده کنند. 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل به احصای مشکلات و پیگیری رفع این مشکلات از طریق مجمع نمایندگان استان، استاندار اردبیل و سایر مسئولان اشاره کرد و گفت: در برخی از مناطق شهر اردبیل ما با بدپوششی تلفن همراه روبه‌رو هستیم اما در مجموع در مرکز استان چندان مشکلی در حوزه ارتباطات و توسعه فناوری‌های جدید وجود ندارد. 
رزمی به فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات نیز اشاره کرد و گفت: ما برای اینکه بتوانیم ایجاد اشتغال و تولید ثروت را در استان انجام دهیم قطعا نیازمند توسعه مبانی آی‌سی‌تی در استان هستیم تا زمینه اشتغال فراهم آید. 
وی در ادامه با بیان اینکه سرانه ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی در خدماتی، کشاورزی و صنعتی 200 میلیون تا 700 میلیون تومان است، افزود: در بخش دولتی امکان و فضای اشتغال وجود ندارد. 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با یادآوری اینکه امسال قرار است دولت 970 هزار فرصت شغلی در حوزه آی‌ُسی‌تی ایجاد کند، عنوان کرد: 90 تا 130 هزار از این اشتغال مربوط به حوزه آی‌سی‌تی است که امیدواریم در استان اردبیل نیز بتوانیم زمینه و بستر لازم برای ایجاد اشتغال را فراهم کنیم.   رزمی با بیان اینکه استخدام دولتی مرده است و دیگر نباید جوانان و فارغ‌التحصیلان ما به استخدام دولتی فکر کنند، گفت: قطعا باید فارغ‌التحصیلان و جویندگان کار را به سمت اشتغال در حوزه آی‌سی‌تی هدایت کنیم که با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلان در این حوزه پیش‌بینی شده است تا با راه‌اندازی واحدهای شتاب دهنده زمینه حمایت از فارغ‌التحصیلان در این حوزه اشتغال فراهم آید. 
وی با اشاره به اینکه به صورت هفتگی رویدادهای کار‌آفرینی برگزار شده و ما سال گذشته با هدف حمایت از ایده‌های جدید و اشتغال در حوزه آی‌ُسی‌تی نسبت به برگزاری این برنامه اقدام کردیم، تصریح کرد: ما در سال گذشته یک واحد شتاب‌دهنده را در استان راه‌اندازی کردیم تا زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در حوزه آی سی‌تی فراهم آید. 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل به برگزاری 14 نشست با محوریت اشتغال در حوزه آی سی‌تی اشاره کرد و گفت: قطعا ما با حمایت از کارآفرینان در این حوزه به ویژه راه‌اندازی 10 شرکت دانش‌بنیان در این بخش و استقرار 14 شرکت در پارک علم و فناوری و تولید 70 اپلیکیشین موبایل سعی می‌کنیم تا زمینه اشتغال بیشتر را فراهم کنیم. 
رزمی به اجرای طرح تکاپو در قالب توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار اشاره کرد و گفت: ما با همکاری ادارات و نهادهای مختلف در اجرای این طرح ورود پیدا کردیم به طوری که در قالب آن 24 تفاهمنامه با شرکت‌های ملی و استانی به امضا رسیده است. وی افزود: در این حوزه 55 پروژه با برآورد سرمایه‌گذاری 123 میلیارد تومان و اشتغال 4 هزار نفر فراهم آمده تا در یک دوره سه ساله بتوانیم این طرح‌ها و برنامه‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.