نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی از ایجاد فرصت‌های لازم برای  جهاددانشگاهی  در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: انتظار داریم جهاددانشگاهی علمدار گیاهان دارویی در استان اردبیل باشد.

محمد فیضی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه اردبیل ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاددانشگاهی به جهادگران جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند به صورت عالی با بحث نیازسنجی دوره‌های آموزشی مختلف را برگزار کند.

وی با اشاره به انتظارات از جهاددانشگاهی، افزود: جهاددانشگاهی باید به صورت واقعی بتواند موسسه‌ای باشد که روی پای خودش بایستد و این کار مستلزم فکر، اندیشه و رفتن به سوی کارهای دانشی است.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه یک سری فرصت‌ها مثل شیرین‌سازی آب دریا برای جهاددانشگاهی ایجاد شده است.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی باید در خصوص قابلیت‌های استان ورود پیدا کرده و مطالعات خود را انجام دهد، تصریح کرد: استان اردبیل در زمینه گیاهان دارویی فوق‌العاده مناسب است و انتظار داریم جهاددانشگاهی علمدار گیاهان دارویی در استان اردبیل باشد.

وی ادامه داد: همکاری جهاددانشگاهی با جهادکشاورزی و منابع طبیعی باید تنگاتنگ باشد؛ چراکه اردبیل یک استان کشاورزی بوده و 4 درصد زمین‌های کشاورزی قابل کشت را داراست.

فیضی اضافه کرد: از جهاددانشگاهی به صورت علمی و عملیاتی دعوت می‌کنم تا در این زمینه به صورت جدی ورود پیدا کند.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبنای کار باید مطالعه و پژوهش باشد، تصریح کرد: در تولید ملی و تولیدی که بر مبنای دانش باشد، از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در راستای فرصت‌سازی برای جهاددانشگاهی آماده همکاری است، اظهارامیدواری کرد: عملکرد و فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان به نحوی باشد که زیبنده نام اردبیل باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.