بهروز آقازاده روز پنجشنبه به ایرنا افزود: در سال گذشته 18 هزار و 500 هکتار از اراضی مستعد این شهرستان به زیر کشت گندم آبی و 15 هزار و 800 هکتار زیر کشت گندم دیم رفته و پیش بینی می کنیم بیش از 100 هزار تن گندم مازاد بر نیاز به مراکز خرید تحویل داده شود.
وی اظهار کرد: با وجود کاهش بارندگی در فصل بهار نسبت به سال گذشته به دلیل استفاده کشاورزان از بذور اصلاح شده و مرغوب و مقاوم به تنش های خشکی و کم آبی و همچنین آموزش مستمر و مداوم کارشناسان ترویج در سطح روستاها در خصوص بالا بردن سطح اطلاعات عمومی کشاورزان در مورد مبارزه با علف های هرز و رعایت تاریخ کاشت مناسب و اصول صحیح برداشت با حداقل ریزش میزان تولید بالاتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.
او در زمینه وضعیت ناوگان برداشت گندم افزود: تعداد کمباین هایی که امسال در برداشت مشارکت دارند به تعداد 45 دستگاه می رسد که تمام این دستگاهها دارای کارت معاینه فنی هستند و رانندگان آنها آموزش های لازم را در خصوص برداشت اصولی با حداقل ریزش دیده اند.
وی تشریح کرد: مهندسان ناظر برداشت گندم بصورت مستمر و مداوم بر عملیات برداشت نظارت می کنند و اجازه فعالیت به کمباین های از رده خارج و بدون معاینه فنی را نمی دهند.
تولید گندم استان اردبیل در سال زراعی 95 حدود 730 هزار تن بود که پیش بینی می شود تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان به 902 هزار تن برسد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.